niedziela, 15 maja 2022

"Smerfy. Nowa kolekcja bajek. Nowe przygody"

Tytuł: Smerfy. Nowa kolekcja bajek. Nowe przygody
Autor: Marta Stochmiałek
Ilustrator: Peyo
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 128

W pięknym, gęstym i malowniczym lesie, skryta przed oczami Gargamela mieści się wioska smerfów. Jej mieszkańcy są zabawni, pracowici i mają niezliczoną ilość pomysłów, które czasem okazują się bardzo pomocne, a innym razem mogą przysporzyć nie lada kłopotów. Gargamel bardzo chciałby znaleźć wioskę smerfów i wciąż próbuje, dlatego jej mieszkańcy muszą uważać. Czy jesteście ciekawi, jakie tym razem przygody na nich czekają i co nowego wydarzyło się w wiosce?

Oprawa graficzna tej publikacji przyciąga wzrok zwłaszcza za sprawą barwnej okładki przedstawiającej między innymi Smerfetkę, czy Ważniaka. Okładka jest twarda, ale przyjemna w dotyku. Wewnątrz zaś znajdują się ciekawe historie przedstawione za pomocą tekstu i wyrazistych, dużych ilustracji, które zachęcają do przewracania kolejnych stron. 

W książeczce znajdziecie sześć nowych opowieści, które zostały przygotowane w oparciu o odcinki serialu. Każda z opowieści jest zupełnie inna, więc z ciekawością się je poznaje. Czcionka jest duża, czytelna i dodatkowo w niektórych miejscach jeszcze pogrubiona, czy też powiększona, co daje fajny efekt. W trakcie lektury można także wyciągnąć pewne wnioski, jak chociażby taki, że każdy zasługuje na drugą szansę, czy też, że nie każdy żart jest śmieszny. Można poznać nieznane dotąd umiejętności Smerfetki, czy też przekonać się o tym, jak poradził sobie Pracuś z tematem śmierdzącej pieluszki Smerfusia, albo być świadkiem metamorfozy Ciamajdy. Nie zabrakło też oczywiście Papy Smerfa, Gargamela i Klakiera. Opowieści wzbudzają uśmiech i przyjemnie się je czyta.

„Smerfy. Nowa kolekcja bajek. Nowe przygody” to niepublikowane wcześniej, interesujące historie, za których sprawą możecie przekonać się, co nowego wydarzyło się w wiosce smerfów. Czekają na Was znani już bohaterowie, ale czasem w zupełnie innej odsłonie. Jest ciekawie, zabawnie, ale także z morałem. Ta książeczka może stanowić dobry prezent dla młodszych czytelników.

35 komentarzy:

  1. Jak dziecko - z namiętnością oglądałem tę bajkę na dobranoc. A to u siebie w domu, na kolorowym telewizorze, a to u Dziadków chyba jeszcze na czarno - białym, albo i już kolorowym. Cieszy fakt - że to znane Wydawnictwo podjęło się wydania tej książeczki :-) . Pozdrawiam serdecznie :-) . Dobrej nocy i miłego tygodnia :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, uwielbiałam oglądać Smerfy. Cudowna bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. za dziecka kochałam Smerfy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Za dzieciaka uwielbiałam oglądać i czytać o Smerfach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że u wielu osób ta książeczka przywoła wspomnienia :)

      Usuń
  5. Czasy mojego dzieciństwa...ach kiedy to minęło... Ale do dziś najbardziej to lubię Gargamela!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak smerfy to od razu widze Klakiera - moją ulubioną postać z bajki😅 fajna książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubiłam tą bajkę. Moje dziewczyny słabo ją znają. Chyba są już za duże na Smerfy 😉!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się ta nowa kolekcja. Muszę sprawić moim dziewczynom.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiałam tę bajkę:) Piękne wydanie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje dzieci uwielbiały Smerfy, a ja oglądałam z nimi😊
    Serdeczności zostawiam🤗🧡🌼

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje córki uwielbiały Smerfy, myślę, że to bajka nadal bardzo lubiana :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja ukochana bajka z dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Smerfy to była jedna z moich ulubionych wieczorynek :) Super czasy. Świetna recenzja, chętnie bym poczytała, dalej jestem wielką fanką tej produkcji ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Smerfy w nieco innym, nowocześniejszym wydaniu, ale warto poznać :)

      Usuń
  14. Jako dziecko kolekcjonowałam wszystko co "smerfne". Może i juniora skuszę - zwłaszcza, że bajki w kinie bardzo mu się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tej kolekcji mam inną książeczkę i wiem, że to fajne zbiory bajek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Smerfy to bajka mojego dzieciństwa! Super, że Dzieciaki mają szansę ją dalej poznawać. :)

    OdpowiedzUsuń