poniedziałek, 27 grudnia 2021

"Łowca Legiona" Anna Kozińska

Źródło okładki: Novae Res
Tytuł: Łowca Legiona
Autor: Anna Kozińska
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 254

Skalne Miasto, które dotychczas było domem elfa Vinceennta w jednym momencie przestaje istnieć. Chłopiec zostaje zabrany do Południowego Zakonu Pięciu Bohaterów. W tym miejscu zaczyna się dla niego nowa droga okupiona licznymi siniakami, treningami ponad siły, okupionymi dużą wytrwałością, bowiem Vin postanowił zostać strażnikiem. Niestety podczas pobytu w Zakonie przekonuje się, że wiedza, którą zdobywa niekoniecznie w pełni pokrywa się z rzeczywistością. Demony, które przedstawione są jako krwiożercze bestie niekoniecznie takie są. Intryg nie brakuje. Kto tak naprawdę jest wrogiem a kto przyjacielem?

Wspominałam wielokrotnie, że chętnie sięgam po fantastykę i dlatego też sięgnęłam po ten tytuł. Opis zapowiada podróż do intrygującego świata, pełnego przygód, ale też niebezpieczeństw, gdyż ludziom zagrażają demony. Czy świat wykreowany przez autorkę wzbudza zainteresowanie i zapada w pamięci?

O Skalnym Mieście, w którym rozpoczyna się opowieść niewiele się dowiadujemy i tego trochę mi zabrakło. Szybko jednak o tym zapomniałam, gdyż akcja od razu porywa do kolejnych wydarzeń i nie pozwala odetchnąć. Wydarzenia ciekawie zostały ze sobą powiązane, chociaż momentami trochę zbyt szybko przechodzą dalej, zbyt powierzchownie. Zakładam, że może się to zmienić w kolejnej części, gdyż zakończenie sugeruje, że będzie ciąg dalszy. Swoją drogą chętnie go poznam, bo ciekawa jestem dalszych losów bohaterów.

Bohaterowie są zróżnicowani i jedni wzbudzają sympatię, inni irytację i złość. Niektórzy skrywają pewne tajemnice i początkowo trudno poznać ich prawdziwe zamiary. Postaciami, które najbardziej zapisują się w pamięci są Vinceennt i Legion. Zostali spójnie przedstawieni, dobrze odbiera się ich emocje i śledzi losy. Kolejną ciekawą postacią jest chociażby Zallen. 

Świat wykreowany przez autorkę jest rozległy i ciekawy, chociaż miejscami za mało o nim się dowiadujemy. Chętnie dowiedziałabym się więcej chociażby na temat podziemi, czy samej wioski, do której wyruszył Vinceennt. Trochę pozostało też niewiadomych, ale zakładam że z czasem będą wyjaśnione i być może będzie też możliwość lepszego poznania tego świata. Ogólnie uważam, że należy docenić ciekawy i oryginalny pomysł na fabułę, w którym duże znaczenie odgrywa pewna legenda.

„Łowca Legiona” to pełna przygód i niebezpieczeństw powieść zabierająca czytelnika do świata, w którym za każdym rogiem kryje się coś nowego. Świata, w którym obok bohaterów są też demony, ale w mroku kryje się coś jeszcze znacznie gorszego. Czy Zakon ma rację na temat demonów i zagrożenia z ich strony? Czy wszystko jest faktycznie tak czarno białe jak przedstawiają?

37 komentarzy:

  1. Gdy byłem dzieckiem tego typu książki najbardziej mnie wciągały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nadal przyciąga klimat fantasy w książkach, mimo upływu lat :)

      Usuń
  2. Intrygująca i ciekawa książka, która z pewnością dostarczy dreszczyku emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że są ciekawsze fantastyczne opowieści, niż ta którą akurat opisujesz ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są, ale mimo to książkę dobrze mi się czytało :)

      Usuń
  4. Ja akurat za fantastyką specjalnie nie przepadam, ale coś czuję że ta książka spodobałyby się mojej córce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisałam sobie tytuł, myślę że mi się spodoba:)
    Przesyłam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka raczej nie dla mnie :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię fantastykę, wydaje mi się, że ta książka to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem jakąś wielką fanką fantastyki, ale jeśli jest dobrze napisana (czytaj: ma ciekawą konstrukcję, wciągającą akcję i słownictwo na poziomie) jestem skłonna przeczytać. A ta zapowiada się nieźle.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są w niej pewne wady, ale czyta się dobrze :)

      Usuń
  9. nie do końca dla mnie, ale mąż by chętnie poczytał!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem fanką fantastyki, aczkolwiek nie skreślam tej książki całkowicie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam taką literaturę, więc z chęcią zapisuję tytuł 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja niestety za fantastyka nie przepadam,ale na pewno mojej przyjaciolce by się spodobało.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem fanką fantastyki, ale myślę, że może się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trochę mnie martwi ta pewna powierzchowność w przedstawieniu wykreowanego świata, ale może faktycznie kolejnych tomach autorka rozwinie skrzydła? Na razie wstrzymam się z lekturą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, czy w kolejnym tomie się to zmieni :)

      Usuń
  15. Nie jestem fanką fantastyki, to nie są moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tej tematyki lubię oglądać filmy (bo mąż lubi), ale za książki jakoś się nie zabieram...

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jestem fanką gatunku, ale znam kogoś komu by się podobało

    OdpowiedzUsuń
  18. Też bardzo lubię fantastykę, ale nie mam zaufania co do jakości książek z tego wydawnictwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą książkę czyta się dobrze i zaciekawia, chociaż ma swoje minusy :)

      Usuń
  19. Ciekawe, z recenzji wynika, że trochę przygodowa. :)

    OdpowiedzUsuń