czwartek, 22 lutego 2018

Deutsch Aktuell: Deutsch für Anfänger 4/2018

Tytuł: Deutsch Aktuell: Deutsch für Anfänger
Numer: 4/2018
Wydawnictwo: Colorful Media

Nowe wydanie specjalne magazynu Deutsch Aktuell to dobry pomysł dla wszystkich osób rozpoczynających swoją przygodę z językiem niemieckim. Przekonajmy się, co tym razem redakcja czasopisma przygotowała dla czytelników.

W dziale In der Kürze die Würze znajduje się garść informacji i ciekawostek. Jednym z tematów są najinteligentniejsze zwierzęta. W tym rankingu jest trochę niespodzianek.

Dział Kultur rozpoczyna artykuł „Die DACH-Länder”. Dotyczy trzech niemieckojęzycznych państw, czyli Niemiec, Austrii oraz Szwajcarii. Sporo tu informacji, ciekawostek i słówek do nauki. Nie zabrakło także ćwiczeń.

Kolejny, ale powiązany artykuł z tego działu dotyczy Niemiec. W tekście „Sechzehn Bundesländer – ein Deutschland” znajduje się nieco informacji na temat szesnastu krajów związkowych Niemiec, wśród których są między innymi: Hamburg, Berlin, czy Bayern. Czym charakteryzuje się każdy z nich? Który z krajów związkowych jest najmniejszy, a który nazywany jest „perłą baroku”?

Następny interesujący artykuł z tego działu, czyli „Deutsche Erfindungen” dotyczy niektórych niemieckich wynalazków, poczynając od roku 1440, aż do roku 1997. Piwo pewnie nie stanowi tu zaskoczenia, ale przykładowo o paście do zębów nie wiedziałam. Czyta się z ciekawością.

Jeszcze jeden artykuł z tego działu przyciągnął moją uwagę, a mianowicie „HARIBO macht die Welt froh”. Chyba każdy kojarzy te żelki owocowe, ale nigdy nie zastanawiałam się nad tym, jak rozpoczęła się ich historia. Chętnie więc ją teraz poznałam. Przy okazji można nauczyć się nazw kolorów oraz owoców w języku niemieckim.

Dział Leute rozpoczyna artykuł „Berühmtheiten aus DACH-Ländern” dotyczący pięciu znanych osobistości z krajów niemieckojęzycznych.

Artykuł „Bloggen ist ein Fulltime Job” – Gespräch mit Franziska Elea również z tego działu to wywiad z jedną z najbardziej znanych blogerek modowych w Niemczech. Zawiera między innymi drobne wskazówki dotyczące ubioru, łączenia kolorów, makijażu. Jakie błędy są najczęściej popełniane? Są tu także informacje o samej autorce bloga, początkach jego prowadzenia oraz planach na przyszłość.

Dział Sprache to artykuł „Begrüßungen und Verabschiedungen“, a w nim informacje na temat różnych powitań i pożegnań w poszczególnych krajach związkowych Niemiec. Warto je poznać, zwłaszcza planując podróż w tamte okolice.

Dział Gesellschaft to między innymi artykuł „Recycling auf Deutsch”. Jak to wygląda w praktyce?

„Kartoffelsalat – eine deutsche Spezialität“ z działu Küche to przepis na jedno z typowych dań niemieckich. Dzięki dokładnemu opisowi można je bez problemu przygotować w domu.

Na zakończenie dział Reise i artykuł „Die Hauptstädte der DACH-Länder. Znajdują się w nim najważniejsze informacje na temat stolic krajów niemieckojęzycznych.

Wydanie specjalne Deutsch Aktuell 4/2018 to wiele ciekawych artykułów, ale przygotowanych z myślą o osobach dopiero rozpoczynających naukę języka niemieckiego. Wśród licznych informacji i ciekawostek znaleźć też można ćwiczenia oraz wyjaśnienie niektórych zagadnień gramatycznych. To dobrze przygotowane, interesujące i ładnie wydane czasopismo, wypełnione po brzegi słówkami i zwrotami do nauki. Ze strony internetowej magazynu można pobrać listę słówek z tego numeru, a także część artykułów w formacie mp3 (po podaniu kodu). Redakcja umożliwia także pobranie bezpłatnego egzemplarza jednego z czasopism w formie elektronicznej. Możecie się więc przekonać, czy to coś dla Was.

Przydatne linki:
Strona o magazynach językowych:
http://www.magazynyjezykowe.pl/

Sklep internetowy:
http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

30 komentarzy:

  1. ja i niemiecki język = nie ma miłości;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego magazynu, ale zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam się uczę j.niemieckiego i dla mnie każdy numer DA to nieoceniona pomoc w nauce :)

    Pozdrawiam
    Emil z mowmikate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także chętnie sięgam po te magazyny :). Obecnie w języku angielskim i niemieckim.

      Usuń
  4. Jak już pewnie wiesz, to mój ulubiony magazyn :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię niemieckiego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie skorzystałabym z przepisu na te niemieckie danie :) Nie przypominam sobie,bym jadła kiedykolwiek jakąś typowo niemiecką potrawę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze, zawsze byłam negatywnie nastawiona na naukę języków, po prostu to chyba nie jest dla mnie, nigdy mi nic nie wchodzi do głowy, szczególnie właśnie języki. Dałam sobie spokój już na poziomie angielskiego :D ale ksiązka zaciekawiła mnie, na pewno jest dobra.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/slammed-colleen-hoover.html

    Dodaję bloga do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te magazyny to sporo ciekawych informacji. Czyta się je dobrze i przez to nie traktuje jak typową naukę :)

      Usuń
  8. Języka niemieckiego uczyłam się w szkole, ale jakoś nie podobały mi się te długie nazwy i dziwna wymowa... Więc w nagrodę przyszło uczyć mi się albańskiego, który jest 5 x gorszy.;D Swoją drogą ciekawy sposób na naukę. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te magazyny mobilizują mnie do systematycznego odświeżania słówek :)

      Usuń
  9. Nauka niemieckiego to była dla mnie prawdziwa męka. Dobrze, że mam to już za sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja spasuję, ale polecę ten magazyn komu trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Język niemiecki to dla mnie czarna magia. Bardziej zablokowałam się na naukę tego języka :D

    OdpowiedzUsuń