środa, 11 kwietnia 2018

Deutsch Aktuell 87/2018

Tytuł: Deutsch Aktuell
Numer: 87/2018
Wydawnictwo: Colorful Media

Nowe wydanie magazynu Deutsch Aktuell zawsze przypomina mi o nauce języka niemieckiego i motywuje do poznawania nowych słówek. Tym razem dodatkowo zachęca do tego temat przewodni, czyli książki.

Dział In der Kürze liegt die Würze to krótkie informacje między innymi na temat problemu, który dotyka coraz więcej osób, a mianowicie zaburzeń mowy takich jak jąkanie się.

Dział Leute to artykuł dotyczący Frauke Petry, która kojarzona jest głównie z partią AfD. Można tu znaleźć trochę informacji na jej temat, przeczytać krótki życiorys, poznać początki jej kariery politycznej oraz jej dalszy rozwój.

Kolejny artykuł z działu Unterhaltung może zainteresować miłośników książek. „Deutscher Krimi vom Feinsten: die besten Romane der letzten Zeit” opowiada o najlepszych niemieckich powieściach kryminalnych. Jedną z autorek jest Nele Neuhaus Jeśli ciekawi jesteście kim są pozostali pisarze z tego grona zachęcam do przeczytania artykułu.

Następny artykuł z działu Kultur związany jest także z książkami. To wywiad z Nele Neuhaus, autorką książek dla dzieci oraz kryminałów. Jak zaczęła się jej przygoda z pisaniem? Skąd czerpie pomysły?

Dział Gesellschaft to artykuł „Traditionelles Buch oder E-Book praktische Moderne vs. altmodische Gewohnheit“. Znajduje się tu krótka historia pisma oraz aktualna sytuacja dotycząca czytelnictwa w Niemczech. Kto wybiera książkę tradycyjną a kto elektroniczną? Jakie są tego wady i zalety? 

W dziale Konversation wciąż pozostajemy przy temacie książek tym razem poznając dialogi w bibliotece i przydatne zwroty związane z tą tematyką. Jak rozmawiać o książkach w języku niemieckim? Warto dowiedzieć się więcej na ten temat.

Zainteresował mnie też dział Kochecke i przepis na pastę serową. Chętnie go wypróbuję.

Dział Reise przyciąga artykułem „Mainz: der Geburtsort des Buchdrucks” na temat miasta także związanego z książkami, a właściwie z drukiem. Znajdują się tu historyczne fakty, ciekawostki oraz opis miejsc wartych odwiedzenia.

Deutsch Aktuell 87/2018 to wydanie, które może bardzo zainteresować miłośników książek. Wiele znajdujących się w nim artykułów oscyluje wokół tego tematu. Poznaje się je przyjemnie i z ciekawością. Trudniejsze słowa zostały oznaczone i przetłumaczone. Tradycyjnie też na stronie internetowej magazynu znajdziecie listę słówek  w pliku pdf oraz połowę artykułów w formacie mp3 (do pobrania plików audio niezbędny jest kod). Zachęcam do lektury.

Przydatne linki:
Strona o magazynach językowych:
http://www.magazynyjezykowe.pl/

Sklep internetowy:
http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

Możliwość pobrania bezpłatnego magazynu do nauki języków obcych ze strony: https://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

34 komentarze:

  1. Lubię takie czasopisma, tylko ostatnio zupełnie sił do niemieckiego nie mam... Ale przydałoby się sobie język odświeżyć...

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mojej kuzynki. Ja niestety odpadam - obijałam się na niemieckim i nic nie potrafię w tym języku powiedzieć ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecę ten magazyn komu będzie trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię sięgać w wolnej chwili po angielski i niemiecki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także sięgam zazwyczaj po English Matters i Deutsch Aktuell :) Chciałabym jeszcze po hiszpański, ale niestety jeszcze nie ten etap :)

      Usuń
  5. Chyba już zapomniałam wszystko co umiałam z niemieckiego. Człowiek teraz żałuje, że się nie przykładał! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja po niemiecku od biedy się dogadam, ale czytać nie umiem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mm pasta serowa musi być smaczna jak zrobisz to się pochwal

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie bardziej odpowiednia byłaby wersja angielska! :D

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. English Matters równie ciekawie się czyta, więc zachęcam :)

      Usuń
  9. Ja poproszę angielską wersję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dalej nie lubię się z językiem niemieckim ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niemieckiego ostatnio uczyłam się kilka lat temu i już niestety nic nie pamiętam. ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo w tym numerze jest całkiem sporo ciekawych artykułów :)

      Usuń
  12. Wolałabym wersję angielską :P Nie podoba mi się niemiecki język :)
    Zapraszam na nowy post :)
    www.stylishmegg.pl/2018/04/wiosna-w-kolorze-czerwieni.html

    OdpowiedzUsuń
  13. niestety po niemiecku nie mowie :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Przed maturą czytałam go regularnie :)

    OdpowiedzUsuń