poniedziałek, 4 listopada 2019

"Tetris. Ludzie i gry" Box Brown

Tytuł: Tetris. Ludzie i gry
Autor: Box Brown
Wydawnictwo: Marginesy
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 248

Gra, która powstała 35 lat temu a nadal jest ceniona i popularna. Mowa o Tetrisie, który dzięki prostocie i świetnemu pomysłowi zyskał uznanie i stał się rozpoznawalny na całym świecie. Czy wiecie, kto utworzył Tetrisa? Jaka jest jego historia oraz kiedy i w jakich okolicznościach powstała jego koncepcja? Jeżeli ciekawi jesteście odpowiedzi na te pytania to ta książka jest dla Was.

Z powieścią graficzną spotkałam się już dwukrotnie i mimo, że rzadko sięgałam po typowe komiksy, to od tego momentu chciałam poznać ich więcej. Tym razem do moich rąk trafiła książka o grze Tetris i jej twórcy. Grę znam, lecz niewiele do tej pory wiedziałam o jej początkach i nawet nie zastanawiałam się, kto jest jej twórcą. W tego typu publikacjach zaczęłam doceniać między innymi właśnie to, że w ciekawy, prosty i łatwy do przyswojenia sposób przedstawiają fakty i ciekawostki z różnych dziedzin. Dzięki ilustracjom są też szybciej zapamiętywane. Czy w tym przypadku było podobnie?

Zawartość utrzymana jest w jednolitych barwach, a właściwie trzech kolorach: białym, czarnym i żółtym. Rysunki dobrze prezentują opisywane wydarzenia a dialogi są łatwe w odbiorze i jednocześnie zaciekawiają na tyle, by chcieć poznawać historię krok po kroku. Po raz kolejny dzięki powieści graficznej poszerzyłam wiedzę i miło spędziłam przy niej czas. Z zainteresowaniem śledziłam losy, tej powstałej bez żadnego planu gry, która w szybkim tempie podbiła serca graczy. Początkowo przekazywana na dyskietkach, w późniejszym czasie dostępna na automatach, obecnie można w nią pograć na telefonach. Najbardziej znane marki takie jak Atari, Nintendo, czy Sega walczyły o prawa do jej wydania. Okazuje się, że nie tylko prostota, ale też pewne mechanizmy działające na ludzki mózg sprawiły, że gra stawała się tak przyciągająca i coraz bardziej popularna. Jakie? O tym przeczytajcie sami.

„Tetris. Ludzie i gry” to powieść graficzna prezentująca historię gry, która przez wiele lat nie traciła na popularności a znana jest do dziś. W tej niepozornej książce znajduje się opowieść o genialnym pomyśle i jego twórcy. Opowieść przedstawiona w przystępny sposób i ciekawie. Być może, jeśli jeszcze nie znacie tej gry, po lekturze tej powieści będziecie mieli ochotę zagrać w Tetrisa, by przekonać się co sprawia, że jest tak wyjątkowy.

31 komentarzy:

  1. Grę znam, ale nie ma, zbytnio ochoty sięgać po tą książkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym razem, to zupełnie nie moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Grę oczywiście znam, ale też nigdy nie zastanawiałam się kto jest jest twórcą i jak powstała. Nie miałam też okazji czytać powieści graficznej, więc dla mnie to coś nowego. Z chęcią bym po nią sięgnęła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla fanów gry książka to nie lada gratka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szalenie lubię Tetrisa, to taka prosta gra, a jak wciąga ;). Po książkę bym sięgnęła, gdyby nie była ona powieścią graficzną, bo nie lubię tego typu publikacji...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo, nie słyszałam o tej pozycji, chętnie zajrzałabym do środka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Grę oczywiście znam i lubię, ale do powieści graficznej mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka niekoniecznie dla mnie, ale na pewno znajdzie swoich zwolenników. Mój brat lubi takie klimaty, więc muszę mu powiedzieć o tym tytule.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wreszcie sięgnąć po jakąś powieść graficzną... koniecznie!

    OdpowiedzUsuń