poniedziałek, 20 lipca 2020

"Muminki i morze. Szukaj i znajdź" Katariina Heilala

Tytuł: Muminki i morze. Szukaj i znajdź
Autor: Katariina Heilala
Seria: Szukaj i znajdź
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 22

Lato, piękna pogoda, szum morza. Teraz wraz z rodziną Muminków możecie wyruszyć ku przygodzie, zwiedzić latarnię morską, ponurkować, czy powędkować. Dobra zabawa gwarantowana, zwłaszcza w takim towarzystwie.

Książeczka jest sporych rozmiarów o sztywnych kartkach, tak aby najmłodszym było łatwo przewracać kolejne strony. Rysunki są wyraźne, kolorowe, ze sporą ilością detali, lecz nieprzytłaczające, dostosowane do wieku odbiorców, czyli takie, aby kilkulatek poradził sobie z zadaniami zawartymi w publikacji. Każde przewrócenie strony to nowe zadanie, które wspólnie można wykonać. Polegają one na odnajdywaniu na rysunkach określonych rzeczy, bohaterów, zwierząt, przykładowo imbryka, kwiatka, gumowej kaczki, czy Małej Mi. Wszystko to w trakcie kolejnych przygód Muminków mających miejsce nad morzem.

Ilustracje wykonane przez Päivi Arenius zostały tak opracowane, że kolory są jednoznaczne, bez cieniowania, co może być pomocne przy nauce rozpoznawania barw, czy wskazywaniu takich samych rzeczy. Są też elementy związane z liczeniem, czy ćwiczeniem logicznego myślenia. Publikacja ćwiczy też koncentrację, więc posiada wiele zalet.

„Muminki i morze. Szukaj i znajdź” to książeczka dla najmłodszych, która uczy, zapewnia dużo rozrywki i daje możliwość poznania ciekawej opowieści związanej z wyprawą Muminków nad morze. Ładnie wydana z przyciągającymi wzrok i różnorodnymi ilustracjami oraz wieloma zadaniami do wykonania. Czas z rodziną Muminków upływa szybko i nie ma mowy o nudzie.

35 komentarzy:

  1. Muminki to wspomnienie dzieciństwa, super, że powstają tego typu nowe spojrzenia na te postacie, w sam raz dla współczesnych dzieciaczków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książeczka, ciekawa jestem jakie zadania dzieci w niej znajdą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadań jest trochę a i samemu można też je na bieżąco wymyślać :)

      Usuń
  3. uwielbiałam bajki o Muminkach:D swoim dzieciom jak kiedyś pojawią na świecie na pewno będę czytać książki o tych stworkach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nadal pojawiają się książeczki o Muminkach :)

      Usuń
  4. Sama chętnie wróciłabym do świata Muminków. Ciekawa i wartościowa książka dla najmłodszych.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Za dzieciaka uwielbiałam muminki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie uczące i bawiące pozycje dla najmłodszych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam mała to bardzo lubiłam muminki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sympatyczna książeczka 😊!!! Muminki to jedna z moich ulubionych bajek z dzieciństwa 😁!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako dziecko nie lubiłam Muminków. Teraz odkrywam je na nowo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Muminki, więc książka może być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspomnienia z dzieciństwa, zawsze lubiałam ta bajkę ♥️

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj jak ja kiedyś uwielbiałam Muminki! Książki co prawda ni czytałam, ale bajkę zawsze oglądałam. Może uda mi się do nich przekonać moje dzieciaczki. Ostatnio wciągnęły się w Smerfy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeeeej Muminki! Ale widzę, że to jakaś inna autorka?

    OdpowiedzUsuń
  14. Muminki wspominam mega z sentymentem! Z przyjemnością przeczytałabym córeczce tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak byłam mała uwielbiałam Muminki ❤

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie sama bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń