poniedziałek, 13 lipca 2020

"Moje bajeczki o wyścigach. Auta"

Źródło okładki: HarperCollins Polska
Tytuł: Moje bajeczki o wyścigach. Auta
Autor: Opracowanie zbiorowe
Seria: Moje bajeczki
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 128

Wita Was Zygzak McQueen, który szykuje się do kolejnego wyścigu, ale także Cruz Ramirez, Złomek i wiele innych postaci. Cały czas coś się u nich dzieje, wciąż pojawiają się nowe wyzwania i zadania do wykonania, silniki ryczą, słychać pisk opon, a czasem rozrabiają małe traktorki, które trudno złapać. Czy jesteście ciekawi, co u nich słychać? Jeśli tak to usiądźcie wygodnie i sami się przekonajcie, rozpoczynając lekturę.

Książeczka jest niewielkich rozmiarów, kolorowa i bardzo ładnie wydana. Dobrej jakości papier, wyraziste barwy przyciągające wzrok, ciekawe, pełne detali i dobrze uzupełniające treść ilustracje. Wspomnieć też powinnam o dużej, czytelnej czcionce, które może zachęcić młodszych czytelników do samodzielnego czytania. Jednocześnie duża ilość ilustracji wzbudza ciekawość i sprawia, że chętnie przechodzi się do kolejnej strony.

Przejdźmy do treści, w której znajduje się pięć opowiadań z dobrze znanymi miłośnikom bajki „Auta” postaciami. Każde jest nieco inne i przedstawia odmienne wydarzenia. Jest miejsce na wyścigi, treningi i rywalizację oraz podążanie za marzeniami, ale też jest miejsce na przyjaźń, ploteczki u Lolo, disco w wykonaniu Złomka, czy też szaleństwa małych traktorków. Cały czas coś się dzieje a opowieść nieraz wzbudza uśmiech.

Język dostosowany jest do wieku odbiorców. Trudność mogą sprawiać co najwyżej imiona bohaterów, ale myślę, że czytelnikom, którzy znają tę bajkę są też dobrze znane. Tekst jest równomiernie rozłożony na stronach, nie przytłacza, a raczej zachęca do lektury.

„Moje bajeczki o wyścigach” to ładnie wydana książeczka z dobrze znanymi z bajki „Auta” bohaterami. Na czytelników czeka pięć ciekawych historii i mnóstwo barwnych ilustracji. Jest interesująco, wesoło, kolorowo i dużo się dzieje, mimo że książeczka jest niewielkich rozmiarów.

40 komentarzy:

  1. Dzieciom z pewnością się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bajkę "Autka" uwielbiam i oglądałam ją niezliczenie wiele razy. A książeczka to pewnie dopełnienie świetnej bajki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój synek uwielbia samochody muszę mu kupić tą baje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś mój chrześniak był fanem Aut, ale już chyba wyrósł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieciaczkom na pewno się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz sporo na rynku takich przyjemnych publikacji się pojawia :)

      Usuń
  6. Ja co prawda mam w domu dziewczynki, ale młodsza uwielbia samochody. Ta książeczka na pewno by jej się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tym razem nie dla mojej córki, ale może kiedyś dla syna, który już niedługo przyjdzie na świat. Lubię takie książeki dekorowane kolorowymi ilustracjami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój siostrzeniec byłby zachwycony. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. niektóe dzieci je uwielbiają :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Po książkę nie sięgnę, gdyż nie jestem jej targetem, ale dzieciom powinna się spodobać. Nie ukrywam pierwszą część widziałam.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój syn uwielbiał auta, teraz już go inne rzeczy interesują ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubiłam te bajkę. Więc pewnie ta wersja też ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne są te książeczki o Autach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że każde dziecko zwłaszcza chłopcy byliby z takiej książeczki zadowoleni :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam bajkę film :-) Dla Maluchów super xx

    OdpowiedzUsuń
  16. Braciszek kiedyś miał na to mocną fazę, bajkę znał na pamięć (i reszta rodziny przy nim też) już nawet w żartach posługiwaliśmy się dialogami z filmu xD. Nawet tata mówił do niego "synu burzy". Teraz jednak wyrósł i pojawiły się inne fascynacje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Fajna, zwłaszcza że wydanie takie kolorowe :)

      Usuń
  18. Z tej serii zerknęłabym na smerfy L(

    OdpowiedzUsuń