piątek, 26 lutego 2021

"Joga twarzy" Danielle Collins

Tytuł: Joga twarzy
Autor: Danielle Collins
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 168

Każdy pewnie chciałby wyglądać promiennie i czuć się lepiej. Z wiekiem zachodzą pewne zmiany w organizmie, które uwidaczniają się także na naszej twarzy, sprawiają że skóra jest poszarzała i nie tak elastyczna, pojawiają się zmarszczki. W celu poprawy kondycji fizycznej można lepiej się odżywiać i ćwiczyć. Sposób odżywiania wpływa na cały organizm, ale czy można zrobić coś więcej dla wyglądu twarzy? Odpowiedź w sumie jest niezwykle prosta i ta książka jest tego przykładem. Trzeba także ćwiczyć, a rozpocząć możecie już dziś z prostym programem w niej zawartym.

Do moich rąk trafił kolejny poradnik o tematyce, o której w książkach jeszcze nie czytałam. Zachęciła mnie informacja, że wystarczy chociaż parę minut dziennie, aby poczuć się i wyglądać lepiej. Oczywiście efekty nie będą widoczne od razu, do tego potrzeba czasu i systematyczności. Pomyślałam czemu nie, w końcu nie wymaga to dużego poświęcenia, a może okazać się korzystne dla naszego zdrowia, a co za tym idzie dobrego samopoczucia. Dodatkowo do książki zachęciła mnie minimalistyczna okładka, która wyróżnia się na tle innych tytułów.

Wstęp jest dosyć krótki, ale treściwy. Autorka wyjaśnia w nim, jakie korzyści mogą wynikać z rozpoczęcia przygody z jogą twarzy, a tak naprawdę metody, która jest oparta nie tylko o ćwiczenia, ale także znany z pozytywnych właściwości masaż, czy akupresurę. Jednocześnie ten czas, który na to poświęcimy wiąże się z chwilą dla siebie i poczuciem robienia czegoś dobrego dla swojego organizmu. Pisarka porusza także bardzo ważny aspekt, jakim jest akceptacja siebie a w tym przypadku ćwiczenia i lepsze samopoczucie mogą podnieść samoocenę. Oczywiście pewnie niejedna osoba pomyśli, że to nie jest takie proste i w pełni z tym stwierdzeniem się zgadzam, ale przecież warto spróbować. 

Po inspirującym wstępie otrzymujemy ciekawe rozdziały. Książka nie jest obszerna, więc ilość informacji nie przytłacza i nie zniechęca. Można powiedzieć, że przedstawione są w przystępnej formie a dotyczą zarówno pielęgnacji, jak i dokładniejszego wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest joga twarzy i w jaki sposób jej poszczególne elementy mogą nam pomóc. Wyjaśnione są też aspekty związane z bezpieczeństwem takich ćwiczeń oraz jak często należy ćwiczyć, by uzyskać najlepsze efekty. Dalej przechodzimy do tego, co pewnie może zainteresować najbardziej, czyli konkretnych ćwiczeń. Podzielone są na grupy dotyczące różnych partii twarzy. 

Same ćwiczenia opisane są w sposób zwięzły i wystarczający do ich wykonania, obok znajdują się czarno białe zdjęcia, które mogą być pomocne. Dodatkowo przy każdym ćwiczeniu wymienione są korzyści z niego płynące oraz najważniejsza wskazówka. Informacje są przejrzyście przedstawione a sama metoda zaprezentowana w książce warta wypróbowania zwłaszcza, że nie wymaga za wiele, wystarczy chwila dla siebie i trochę chęci. 

„Joga twarzy” to książka, w której poza technicznymi aspektami dotyczącymi takich ćwiczeń znajdziecie dużo pozytywnej energii. Autorka zachęca po prostu do dbania o siebie i ćwiczeń, uzmysławia też od jak wielu czynników zależy nasze dobre samopoczucie i piękny wygląd. Jeśli interesujecie się taką tematyką lub chcecie ją poznać to zachęcam do lektury, która dostarcza niezbędnych informacji do tego by już dziś rozpocząć swoją przygodę z jogą twarzy.

67 komentarzy:

  1. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki, ale zapewne wiele osób się nią zainteresuje.
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam szczęścia do poradników, ale myślę, że ta książka może to odwrócić.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie, ostatni zaczęłam się interesować jogą twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta książka to dobry pomysł :)

      Usuń
  4. Nie wiem czy miałabym cierpliwość do tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka wydaje się mega interesująca 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o takich ćwiczeniach, aczkolwiek nigdy nie testowałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, w końcu to może być tylko kilka minut dziennie :)

      Usuń
  7. Tym razem raczej nie dla mnie, poradników unikam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś w jakimś kolorowym magazynie trafiłam na opis jogi twarzy i zaczęłam to robić. Działało naprawdę - nawet kiedyś o tym post popełniłam:) Fajnie, że teraz można czerpać z książki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa książka:) Joga ostatnio mnie zainteresowała, ale jako ćwiczenia rozciągające dla Lili, nie wiedziałam że możemy wspomóc i swoją twarz:)pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tradycyjną jogę, ale takiej twarzy nie praktykowałam, czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś zdecydowanie dla mnie! Lubię tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam wiele dobrego o masażu czy jodze twarzy i wygląda na to, że ta książka mogłaby pomóc poukładać te wiadomości ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się zwłaszcza, że daje gotowe pomysły na ćwiczenia określonych partii twarzy :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawa książka, jeszcze nie czytałam podobnej. Z chęcią przyjrzę się jej bliżej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka rzadko spotykana w książkach, ja wcześniej na taką nie trafiłam :)

      Usuń
  14. Nie czytałam, wydaje się być ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej nie jest dla mnie. Unikam poradników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie bywa różnie, zależy jaka tematyka :)

      Usuń
  16. Słyszałam o jodze twarzy, ale nie miałam pojęcia, że temat jest tak obszerny, że aż książka może z tego wyjść.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy temat, słyszałam pozytywne opinie o gimnastyce twarzy, więc yoga też pewnie działa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam o takim masażu, czy ćwiczeniach twarzy. Może warto spróbować? :) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam ❤️

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety brakuje mi cierpliwości... Więc i książkę odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Książeczki nie czytałam, ale jodze twarzy już tak. Działa tylko wymaga systematyczności jak każde ćwiczenie.:)

    OdpowiedzUsuń
  21. to średnio pozycja dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Such a great book, i wanna learn yoga too 😊

    https://www.torichux3.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakiś czas temu bardzo zainteresował mnie temat ćwiczeń twarzy. Nie wiem, czy odnalazłabym się w temacie, bo trzeba temu poświęcić sporo czasu, ale słyszałam, że efekty potrafią być naprawdę zaskakujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziennie wystarczy po parę minut podobno, ale systematyczność jest ważna i trochę na efekt trzeba czekać :)

      Usuń
  24. Dobrze, że poza technicznymi aspektami dotyczącymi takich ćwiczeń można znaleźć w tej książce dużo pozytywnej energii.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ostatnio to bardzo modny temat, ale ja jeszcze go nie zgłębiałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy będziesz chciała to zmienić, warto do tej książki zajrzeć :)

      Usuń
  26. Widziałam różne filmiki z takimi ćwiczeniami, ale nie pomyślałabym, że można też stworzyć książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niespodzianka, ja także z taką tematyką w książkach wcześniej się nie spotkałam :)

      Usuń
  27. JA cwiczyłam joge ale taką tradycyjną :P A co do jogi twarzy to nie słyszałam że taka w ogóle jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I okazuje się, że podobno dobre efekty można uzyskać :)

      Usuń
  28. Jeszcze nigdy nie ćwiczyłam jogi ani tej tradycyjnej ani twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mojej zmęczonej twarzy taka joga by się przydała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie może zajrzysz do tej książki :)

      Usuń
  30. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń