niedziela, 26 marca 2023

"Nie zapomnij o mnie" Mhairi McFarlane

Tytuł: Nie zapomnij o mnie
Autor: Mhairi McFarlane
Wydawnictwo: Muza
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 448

Mówi się, że nieszczęścia chodzą parami i to stwierdzenie pasuje do sytuacji, w jakiej znalazła się Georgina Horspool. Straciła pracę, ale także przyłapała swojego chłopaka na zdradzie. Codzienną rutynę zastąpił chaos i znaki zapytania dotyczące przyszłości. W tym momencie nie spodziewała się jeszcze, że na jej drodze pojawi się ktoś z przeszłości, jej pierwsza miłość. To nie koniec, sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje, gdy okazuje się, że po pierwsze staje się jej nowym szefem, a po drugie zupełnie jej nie pamięta. Czy to może dobrze się skończyć?

Poznajemy główną bohaterkę w momencie, gdy w jej życiu zaczyna się dziać sporo mało przyjemnych rzeczy. Stara się w tym nie zagubić, nie myśleć pesymistycznie, podchodzić z dystansem, chociaż nie jest to wcale łatwe, gdy niemal w jednym momencie traci źródło utrzymania oraz chłopaka. Życie nie lubi próżni i wygląda, że coś w tym stwierdzeniu jest, gdyż niespodziewanie na jej drodze staje mężczyzna, który przywołuje wspomnienia z przeszłości. Z czasów, gdy zupełnie inaczej patrzyła na świat, miała marzenia, plany związane też w tamtym momencie z nim, gdy oboje byli dużo młodsi. Teraz to mężczyzna, który zupełnie jej nie pamięta. Czy to możliwe? Ona poznała go od razu, myślała, że będzie niezręcznie, a tu takie zaskoczenie. Dobrze poznaje się kolejne wydarzenia z życia Georginy, jej przemyślenia. Kibicuje się jej kolejnym krokom, obserwując jak los rzuca wciąż kłody pod jej nogi. Dodatkowo wiele emocji wzbudzają jej relacje z rodziną, a właściwie podejście jej rodziny do niej. Do tego zachowanie jej byłego chłopaka, które wzbudza wiele skrajnych emocji. Podsumowując, emocji nie brakuje.

„Oto, czego nauczyło mnie życie: nie zamartwiaj się tym, co spędza ci sen z powiek. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że twój problem okaże się nieistotny, gdy niespodziewanie przysłoni go coś tysiąc razy gorszego.” str. 166

Powieść poprowadzona jest w lekkim stylu, dzięki czemu dobrze się ją poznaje. Okraszona jest humorem, takim w stylu Bridget Jones. Poza humorem porusza też życiowe problemy, zakręty, które mogą pojawić się na drodze każdego. Wiadomo, że każdy inaczej radzi sobie w takich sytuacjach. Autorka tak splata wydarzenia, że wywołują emocje, wzbudzają zainteresowanie, zachęcają do poznania kolejnych rozdziałów, które pochłania się dosyć szybko. Szkoda, że nie ma kontynuacji. Chętnie poznałabym dalsze perypetie Georginy, bo jak wiadomo, w życiu cały czas coś się dzieje. Czasem tylko pomyślałam sobie, że o ile byłoby prościej, gdyby bohaterowie wyjaśniali nieporozumienia, porozmawiali, wyjęli karty na stół, szczerze, bez zbędnych upiększeń. Prawda nie zawsze może być dobrze przyjęta, lecz mijanie się z nią tworzy niepotrzebne komplikacje.

To moje pierwsze spotkanie z twórczością pisarki, chociaż wierzę, że nie ostatnie. Potrafi zainteresować czytelnika, ale także wykreować realnych bohaterów, takich, których losy nie są obojętne. Wzbudzają emocje, wywołują uśmiech, poruszają i sprawiają, że po prostu miło spędza się czas z tą powieścią.

„Nie zapomnij o mnie” wzbudza emocje, wywołuje uśmiech, przyciąga uwagę życiowymi wydarzeniami i kreacją głównej bohaterki, której perypetie z zainteresowaniem się poznaje. Lekka opowieść z życiowymi zakrętami i ciekawym splotem wydarzeń. Porcja pozytywnej energii, więc warto poświęcić jej czas.

14 komentarzy:

  1. Skoro są życiowe wydarzenia i emocje, to jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak w stylu Bridget to chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisane do przeczytania, zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Słyszałam o tym tytule, ale sama nie miałam okazji go poznać. Mam nadzieję, że będę miała okazję bo zapowiada się udana lektura :) Świetny wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł na fabułę nie jest bardzo wyróżniający się, ale to może być bardzo fajna książka do poczytania na rozluźnienie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Zaciekawiła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Opis mnie zainteresował, zapisałam sobie tą książkę, mam nadzieję, że znajdę czas, żeby ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiedź bardzo mi się podoba. Chętnie przeczytam :)
    Serdecznie pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam niedawno tę książkę i bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo chętnie po nią sięgnę i poznam całą historię!

    OdpowiedzUsuń
  11. O i właśnie taką książkę z chęcią przeczytam :) juz się rozglądam za nią. Lubię Twoje polecajki, często z nich korzystam 😃

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie wzbudzające emocje książki, będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie zapowiada się ta książka, piękny cytat wybrałaś, ileż w nim prawdy. <3 Piękna recenzja. <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo lubię takie książki z humorem! Zapisuję tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń