środa, 6 czerwca 2018

"Niepewność Violet i Luke'a" Jessica Sorensen

Tytuł: Niepewność Violet i Luke’a
Autor: Jessica Sorensen
Seria: Przypadki (tom 5)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 268

Przeszłość wciąż zatruwa serce Violet, krok po kroku zbliżając ją do utraty kontroli nad własnym życiem. Nie widzi ratunku, nie radzi sobie, dawne sposoby nie pomagają, traci nadzieję na odmianę losu. Pewnego dnia prowadzi to niemal do katastrofy i wtedy Violet postanawia coś zmienić. Jej oparciem i jedyną bliską osobą jest Luke. To dzięki niemu do tej pory udaje się jej przetrwać trudne chwile, których jest więcej niżby chciała. Co jednak, gdy zabraknie go obok? Gdy nie zdąży, czy po prostu z niej zrezygnuje? Co właściwie Violet czuje do Luke’a? Czy jest on w stanie ocalić ją przed nią samą?
„Niczego nie można w życiu wymazać. Ono jest niezmienne, począwszy od oddechów, po podejmowane przez nas decyzje. A tak się składa, że ja podjęłam kilka naprawdę beznadziejnych.” str. 7
Trochę musiałam poczekać na piąty tom serii, ale w końcu trafił do moich rąk, z czego bardzo się cieszę. Pierwsze dwa tomy cyklu mocno utkwiły w mojej pamięci. Kolejne wywarły trochę mniejsze wrażenie, ale nadal czytało się je bardzo przyjemnie i z zainteresowaniem. Czy piąty tom wypadł równie pozytywnie?

Czasem tak jest, że kolejne tomy serii są coraz słabsze, jakby nie było pomysłu na dalsze losy bohaterów. W tym wypadku nie musicie się zupełnie tego obawiać. Ta część trzyma poziom swoich poprzedniczek, wzbudza emocje i porusza. Jak tytuł wskazuje opowieść dotyczy Violet i Luke’a. Oboje podatni na zranienie, ukrywający się za maską obojętności, borykający się z wciąż powracającymi wspomnieniami z przeszłości. Tym razem jednak ich role trochę się zmieniają i wiele się wyjaśnia.

Narracja prowadzona jest przez dwójkę głównych bohaterów na przemian, co pozwala na lepsze zrozumienie ich zachowania. Warstwa psychologiczna jest dobrze nakreślona i przyciąga uwagę. Jeśli chodzi o samych bohaterów to dużym zaskoczeniem okazał się dla mnie Luke. Nie spodziewałam się tego po nim. Violet natomiast jest mocno zagubiona, wciąż ucieka przed światem, czuje niepokój i radzi sobie z nim w jedyny, znany jej sposób, co może być katastrofalne w skutkach. Spowija ją gęstniejący mrok. Czy przebije się przez niego promyk nadziei? Czy coś jest ją w stanie wyrwać z tego błędnego koła?

Styl pisarski autorki poznałam już wcześniej i polubiłam, więc i tym razem się nie zawiodłam. Książkę czyta się lekko mimo poruszanych w niej trudnych tematów. Dialogi są dobrze wkomponowane, nie czuć w nich sztuczności. Bohaterów zaś traktuje się jak kogoś dobrze znanego, gdyż już wcześniej poznało się duży skrawek ich życia i wspomnień. Powieść daje też do myślenia, gdyż ukazuje, że nawet po upadku warto się podnieść i z nadzieją spojrzeć w przyszłość, której przecież nie sposób przewidzieć. Kolor zielony to kolor nadziei i widać ją w oczach Violet patrzącej na Luke’a na okładce. W takiej sytuacji przecież bardzo ważne jest też wsparcie kogoś bliskiego.

„Niepewność Violet i Luke’a” to powieść o zagubieniu, strachu, miłości i krętych życiowych ścieżkach. Wiele w niej strachu i mroku, ale równie wiele nadziei. Porusza, wzbudza zainteresowanie, daje do myślenia. Dzieje się sporo i z dużym rozmachem. A zakończenie? Tego Wam nie zdradzę, napiszę tylko, że ogrzewa serce. Polecam zwłaszcza miłośnikom powieści pisarki i gatunku New Adult.

34 komentarze:

  1. Przyjemnie czyta się o tym, jak dobre wrażenie zrobiła na Tobie ta książka. Mnie jednak mimo wszystko do tej serii jakoś specjalnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Niebawem będzie coś na temat powieści kryminalnej :)

      Usuń
  2. Ten cykl jeszcze przede mną, ale jestem go bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie dla mnie takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję, że mogłaby mi sie spodobac.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli ten tom trzyma poziom poprzednich, najpierw musiałabym przeczytać pierwszy aby wiedzieć, czy warto czytać dalej. Chociaż wiadomo, ze każdy odbiera książkę inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz miała okazję to zajrzyj do tomu pierwszego, a być może i Tobie się spodoba :)

      Usuń
  6. kumpeli polecę ale sobie nie;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdaje się być taka lekka na luźne popołudnie :)
    Ja wole kryminały zdecydowanie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Może skuszę się na ten cykl. Póki co mam co czytać, ale jak nabiorę ochoty na romantyczne klimaty, to będę mieć pod uwagą ten tytuł 😊

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytalam dwa pierwsze tomy i bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie planuję tej serii. Chociaż ma ciekawe motywy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej mnie nie zachęciła do tego, by sięgnąć po pierwszą część. Nie przepadam za takimi historiami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie przeczytałabym :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ponieważ to emocjonując seria :)

      Usuń
  13. Bardzo mało książek czytam young adult. :) Niemniej, warto zapamiętać ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam tej serii, więc musiałabym zacząć od początku. Możesz podać mi tytuły kolejnych części?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :)
      Przypadki Callie i Kaydena
      Ocalenie Callie i Kaydena
      Przeznaczenie Violet i Luke'a
      Przyszłość Violet i Luke'a
      Niepewność Violet i Luke'a

      Najbardziej podobała mi się opowieść o Callie i Kaydenie, ale pozostałe części również czyta się bardzo dobrze :)

      Usuń
  15. Jeśli znajdę trochę czasu to chętnie przyjrzę się bliżej tej serii

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, ja tez z przyjemnością przeczytalam te powiesc :-)

    OdpowiedzUsuń