niedziela, 20 stycznia 2019

English Matters 74/2019

Tytuł: English Matters
Numer: 74/2019
Wydawnictwo: Colorful Media

Pora na pierwsze w tym roku wydanie magazynu English Matters. Każdy numer tego dwumiesięcznika zawiera artykuły dotyczące różnych tematyk. Które w tym wydaniu najbardziej mnie zainteresowały?

Tradycyjnie zaciekawia już pierwszy dział, czyli This and That. Tym razem zawiera trzy krótkie teksty, z których jeden dotyczy mitu związanego z częścią mózgu, z której człowiek korzysta. Czy faktycznie jest to tylko dziesięć procent? Skąd ten pomysł?

Na początku roku częstym postanowieniem jest zrzucenie zbędnych kilogramów, czy też po prostu zdrowsze odżywianie się. Czy słyszeliście o diecie związanej z grupą krwi? W artykule „Eating to Your Blood Type” z działu People and Lifestyle znajdziecie więcej informacji na ten temat.

W tym dziale zainteresował mnie także artykuł „Lee contra Jack” dotyczący znanego pod pseudonimem Lee Child brytyjskiego pisarza, którego prawdziwe imię to Jim Grant. Książki tego pisarza zdobyły olbrzymią popularność. W jaki sposób zaczęła się jego przygoda z pisaniem? Jakim tytułem debiutował? Mam w planach poznanie twórczości pisarza, więc chętnie przeczytałam artykuł na jego temat.

W dziale Culture znajduje się między innymi artykuł „Victorian Cultural Life”. Warto dowiedzieć się więcej na temat epoki, w której panowała królowa Wiktoria.

Dział Conversation Matters to „At the University”, czyli słówka, dialogi i zwroty związane ze studiowaniem.

Z działem Travel i artykułem „The Ambience of Aberdeen” wyruszamy do Szkocji. Do miasta pięknego, w którym znajduje się duży port i wiele atrakcji turystycznych. Gdzie usiane są klimatyczne herbaciarnie, restauracje i można zachwycić się widokami. Nie zabrakło rysu historycznego i ciekawostek.

Wspomnę jeszcze o jednym artykule, a mianowicie „Learning from Lyrics” z działu Leisure. Teksty piosenek mogą stanowić dobrą bazę do rozwijania języka angielskiego zarówno w mowie, jak i w piśmie, czego przykład może stanowić piosenka „Wonderful Tonigh”. 

Każde wydanie English Matters zawiera artykuły o różnej tematyce w związku z czym można poznać słówka i zwroty związane z różnymi dziedzinami, a także poszerzyć swoją wiedzę. Można wśród nich znaleźć coś dla siebie. W numerze 74/2019 znalazłam sporo ciekawych artykułów, które starałam się Wam przybliżyć. Na zakończenie natomiast czeka quiz. W każdym artykule trudniejsze słówka zostały podkreślone i przetłumaczone pod tekstem a ich listę można pobrać ze strony internetowej magazynu, tak jak i część artykułów w formacie mp3 do odsłuchania (po podaniu kodu).

Przydatne linki:
Strona o magazynach językowych:
http://www.magazynyjezykowe.pl/

17 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o English Matters, ale zapowiada się fantastycznie! :) Muszę koniecznie sprawdzić <3 Dziękuję Ci w takim razie za ten post :* Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe artykuły. Najbardziej zainteresował mnie ten o zdrowym odżywianiu i o pisarzu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I znów ciekawe artykuły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się zainteresowany...
    Mam 2 numery w domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde wydanie to nowe, różnorodne artykuły :)

      Usuń
  5. Ciekawy magazyn. Nie słyszałam o nim :)
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sobie ostatnio kupiłam dwa numery czasopisma o włoskim :). Chyba ten sam wydawca nawet...

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję, że i mnie pierwszy artykuł związany z mózgiem zainteresowałby. Podobnie, zresztą, jak dział z kulturowy i podróżniczy - Szkocja to zdecydowanie to i chętnie poczytałabym o tym kraju, a przy okazji - nauczyła się czegoś nowego z języka angielskiego. Na pewno zwrócę uwagę na to wydanie magazynu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe artykuły :) Byłoby co czytać :)

    OdpowiedzUsuń