piątek, 3 lipca 2020

"Kraina Lodu. Ukryta moc" Joe Caramagna

Tytuł: Kraina Lodu. Ukryta moc
Autor: Joe Caramagna
Seria: Kraina Lodu (tom 3)
Wydawnictwo: Egmont
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 68

Hedda to dziewczynka, która chętnie opowiada różne historie, w których może wydarzyć się niemal wszystko, ma bogatą wyobraźnię, jest uśmiechnięta, energiczna i pomocna. Niestety nie wszystkim się to podoba, a zwłaszcza dwójce dzieci, które wciąż jej dokuczają, nie dają jej spokoju. Na szczęście poznała Olafa i się zaprzyjaźnili, więc czas razem upływa im radośnie. Pewnego dnia, gdy znów jest zaczepiana przez dzieci, postanawia uciec do zakazanej krainy i pokazać im, że nic nie jest dla niej straszne. Gdy dowiadują się o tym Olaf, Anna i Elsa, Sven oraz Kristoff wyruszają na poszukiwania Heddy. Jak to się wszystko zakończy?

Miło po raz kolejny zajrzeć do Krainy Lodu i spotkać się z jej mieszkańcami, tym razem na kartach barwnie wydanego komiksu. Jak można się było spodziewać, publikacja jest bardzo ładnie wydana, kolorowa, ze świetną grafiką. Zabrakło mi tylko twardej okładki. Czcionka jest czytelna, papier dobrej jakości i oczywiście klimat związany z Krainą Lodu w pełni zachowany.

W tej opowieści poznajemy Heddę, żywiołową, radosną, chociaż dziewczynka nie ma łatwego życia, gdyż dwójka dzieci Sara i Arnie wciąż nie dają jej spokoju. Są też bohaterowie dobrze znani miłośnikom Krainy Lodu, czyli Anna, Elsa, Olaf, Swen i Kristoff. O tym ostatnim też dowiadujemy się trochę więcej, poznając skrawek jego przeszłości. Zaglądamy również do zamku w Arendelle oraz Doliny Żywej Skały, gdzie jak zawsze radośnie witają nas trolle, a także do mrocznej, zakazanej krainy. Jest ciekawie, dużo się dzieje, ale przede wszystkim historia niesie też pewną lekcję.

„Kraina Lodu. Ukryta moc” to ciekawy, bardzo kolorowy, wypełniony przygodami komiks, który poza interesującą opowieścią niesie dla czytelników lekcję. W trakcie lektury możecie jeszcze raz odwiedzić Arendelle, ale też poznać nowe postacie i nowe zakamarki tej pięknej krainy.

20 komentarzy:

  1. Córka moich znajomych byłaby zachwycona no uwielbia „krainę lodu”

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja, aż tak nie lubię Krainy Lodu, nawet jeszcze nie widziałam książki, ale podoba mi się z niej piosenka bardziej niż "Mam tę moc". Po komiks raczej nie sięgnę, na pewno znajdzie on swoich czytelników.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja siostrzenica bardzo lubi ten komiks. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla fanów tej animacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieci, które są fanami Krainy Lodu na pewno byłyby takim komiksem zachwycone :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem chyba jedną z niewielu osób, która jeszcze nie widziała tej bajki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ojaaaa mega pozycja dla mojej małej szwagierki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam syna, który uważa, że to bajka dla dziewczyn :) Więc takie klimaty zupełnie nie dla nas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O moja córka byłaby zachwycona :-)

    OdpowiedzUsuń