środa, 30 sierpnia 2023

"Kapłanka" Adam Maksymilian Grzybowski

Tytuł: Kapłanka
Autor: Adam Maksymilian Grzybowski
Seria:  Biskup (tom 2)
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 232
Data premiery: 18 września 2023 roku

Po tym jak w niewyjaśnionych okolicznościach ginie papież Magnus von Rappard, stanowisko po nim przejmuje biskup Luiggi Ambrosio. Niestety nie dostrzega w jak niepewnym kierunku zmierza, gdyż zaślepia go własna wizja. Musi się też trzymać na baczności, gdyż wokół nie są tylko sami sojusznicy i każdy popełniony błąd może być szybko wykorzystany przeciwko niemu. Czuć zbliżające się zło, które zacieśnia swoje kręgi i szykuje się do ataku. Niektórych tajemnic lepiej nie odkrywać, bo droga do ich odkrycia może być bardzo niebezpieczna, a one same mogą wstrząsnąć światem. Co to za tajemnice? Czy ktoś odważy się podążyć drogą do ich odkrycia?

W tym miesiącu już po raz drugi rozpoczynam lekturę cyklu od drugiego tomu, ale także w tym wypadku było warto, chociaż oczywiście lepiej poznać opowieść we właściwej kolejności. Pozwala to na znacznie szybsze odnalezienie się w niej i daje lepszy obraz. Pierwszy tom to „Biskup”.

Przed sięgnięciem po tę książkę zastanawiałam się, czy aby ta tematyka jest dla mnie. Gdy rozpoczęłam lekturę zupełnie o tym zapomniałam, gdyż po początkowym lekkim zagubieniu, ze względu na brak znajomości pierwszej części, szybko pochłonęła mnie ta historia. Fabuła rozwija się trzytorowo. Raz obserwujemy pewnego wędrowca, który z determinacją stara się odnaleźć pamięć i drogę. Innym razem przenosimy się do lochów, w których jest więzień posiadający informacje, które mają wstrząsnąć światem. Mamy także przed oczami wydarzenia związane z tytułową kapłanką. Ścieżki tych trzech postaci w pewnym momencie zmierzają w tym samym kierunku, aby skonfrontować się w momencie kulminacyjnym. Lekturę uzupełniają cytaty umieszczone na początku niektórych rozdziałów, głównie z jednej publikacji pochodzącej z 1487 roku, którą napisał Heinrich Kramer i aby było ciekawiej, jego też możemy spotkać na kartach tej powieści.

Sporo w tej książce interesujących wątków, które przedstawione są w dynamicznym stylu. Akcja mknie do przodu, dostarczając nowych informacji i zawirowań, w związku z tym zainteresowanie podtrzymywane jest do końca. Pozytywnie zaskoczyła mnie ta książka i ciekawa jestem, w którym kierunku podążą kroki bohaterów w kolejnym tomie.

„Kapłanka” to kontynuacja cyklu „Biskup” i równocześnie intrygująca, zawierająca sporo ciekawych wątków opowieść fantasy. Jest w niej miejsce na stare wierzenia, przedstawiona jest walka ze złem, ale także o władzę. Na brak wrażeń nie można narzekać, a wręcz można zapomnieć o upływającym czasie.

14 komentarzy:

  1. Zdecydowanie serię warto czytać w odpowiedniej kolejności, ale czasem się nie da. Muszę przyznać że po Twojej recenzji jestem bardzo ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią przeczytam obie części książki 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie moja tematyka, ale przyznam, że zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię motyw walki dobra ze złem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może ta seria mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie moje klimaty ale ta okładka dosłownie hipnotyzuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka wydaje się ciekawa. W sumie czasem są takie cykle, gdzie kolejność czytania nie burzy zrozumienia fabuły. Nie mniej jednak lepiej trzymać się kolejności. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Gracias por la reseña. Lo tendré en cuenta. Te mando un beso. Enamorada de las letras

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zachęcająca recenzja :) ciekawa jestem tej książki :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej książce, ale opis zachęca do lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie do końca moja tematyka, ale na pewno książka warta uwagi :-)

    OdpowiedzUsuń