wtorek, 12 grudnia 2017

Deutsch Aktuell 85/2017

Tytuł: Deutsch Aktuell
Numer: 85/2017
Wydawnictwo: Colorful Media


Czas na kolejną porcję ciekawostek i nauki języka niemieckiego. Pomocne w tym zakresie może okazać się nowe wydanie magazynu Deutsch Aktuell. Co w nim znajdziecie?

Początek, czyli dział In der Kürze liegt die Würze to kilka słów na ważny temat, a mianowicie palenia papierosów i tego konsekwencji. Oczywiście to nie wszystko. Jest też o kulturze pieczenia chleba oraz bezpieczeństwie w sieci.

Tradycyjnie w tym wydaniu znajduje się Kalenderblatt dotyczący ważniejszych wydarzeń w Niemczech w miesiącach listopad / grudzień.

Dział Leute rozpoczyna artykuł „Deutschsprachige Fernsehserien im Űberblick” o niemieckich serialach telewizyjnych i nauce języka poprzez połączenie przyjemnego z pożytecznym. Dominują seriale o lekarzach a na zakończenie trzy metody na zostanie poliglotą.

Kolejny artykuł „Die Deutsche Brotkultur” z działu Kultur opowiada o długiej tradycji pieczenia chleba w Niemczech. Można się dowiedzieć o tym, jakie rodzaje chleba są najbardziej popularne oraz jak wiele spożywa się go w tym kraju. Znajdziecie też znacznie więcej ciekawostek na ten temat.

Dział Konversation i artykuł „Am Festtisch” to sporo dialogów pomocnych przy świątecznym stole.

Artykuł „Das grammatische Geschlecht der Substantive” z działu Grammatik to przydatne informacje dotyczące rodzajników. Nie zabrakło ćwiczenia sprawdzającego wiedzę.

Dział Schon gewusst i artykuł „Jemandem die Butter vorn Brot nehmen” pozwala poznać garść niemieckich przysłów. Okazuje się, że sporo z nich dotyczy żywności, a zwłaszcza masła.

Kolejny artykuł „Die Allerheiligenstriezel” z działu Kochecke oscyluje nadal wokół jedzenia. Tym razem można przeczytać na temat chałki i jej pochodzenia. Dla chętnych jest też przepis do wypróbowania.

Niezawodny dział Reise zabiera nas wraz z artykułem „Willkommen in Karlstadt!” do bawarskiego miasta o burzliwej historii. To malownicze miejsce chętnie odwiedzane przez turystów, usiane licznymi szlakami pieszymi i rowerowymi. To także idealne miejsce dla osób lubiących kontakt z przyrodą.

Deutsch Aktuell 85/2017 to ciekawe wydanie dostarczające nowych informacji i materiału do rozwijania języka niemieckiego. W tym numerze sporo artykułów związanych jest z żywnością. Nie zabrakło przydatnych dialogów, nowych słówek do nauki i pomocy gramatycznej. Najbardziej zainteresował mnie artykuł dotyczący miasta Karlstadt, ale pozostałe czytało się także przyjemnie. Na deser można pobrać ze strony internetowej magazynu połowę artykułów w postaci plików mp3 (po podaniu kodu) oraz listę słówek z tego czasopisma.

Przydatne linki:

Strona o magazynach językowych:
http://www.magazynyjezykowe.pl/

Sklep internetowy:
http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

39 komentarzy:

  1. To chyba nie temat dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie uczyłam się niemieckiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przekonałam się do tego języka dosyć późno :)

      Usuń
  3. Chętnie poczytałabym o tych serialach, ale niestety nie znam niemieckiego. Miałam lekcje tego języka przez 2 lata i totalnie nic z tego nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Język niemiecki miałam w średniej szkole, dziś pamiętam tylko wiersze, jakąś odmianę i ...trochę słówek.
    Teraz wszyscy uczą się angielskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :). Ja do niemieckiego przekonałam się jakiś czas temu.

      Usuń
  5. Lubię te magazyny,obecnie korzystam z wersji do języka hiszpańskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak Ci się podoba? Hiszpańskiego uczyłam się niestety tylko pół roku, ale bardzo ładny język.

      Usuń
    2. Bardzo fajne,jako uzupełnienie do nauki są genialne :)

      Usuń
  6. Wiem komu pokaże Twoja recenzję. Moja kuzynka będzie zainteresowana.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. do języka niemieckiego, to ja się chyba nigdy nie przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nauka niemieckiego nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja spasuję, gdyż słabo u mnie z językiem niemieckim.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię te magazyny i często z nich korzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od jakiegoś czasu też staram się zaglądać do nich regularnie :)

      Usuń
  11. Nadal nie mogę się przekonać do niemieckiego. Ale za to nauka hiszpańskiego sprawia mi przyjemność. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też postanowiłam wygospodarować trochę czasu na hiszpański, ale może od stycznia :)

      Usuń
  12. Bardzo lubię te czasopisma :) wiele się można z nich nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy magazyn, na pewno spodoba się osobom, które uczą się niemieckiego. Chciałabym znać ten język. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię magazyny tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie, że wychodzą takie magazyny, bo nauka języka jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna :)

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, a to połączenie przyjemnego z pożytecznym :)

      Usuń
  16. ja i niemieckie język się nie lubimy;p

    OdpowiedzUsuń
  17. O tych serialach brzmi ciekawie. Ja się tak kiedyś angielskiego uczyłam :D. // O mały włos i bym nie zauważyła Twoich przenosin na nowy adres...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zauważyłaś :) To dla mnie duża zmiana, przyzwyczaiłam się do poprzedniego miejsca, ale niestety zamykają blog.pl.

      Usuń
    2. Blogspot jest fajny, tylko mnie jedna rzecz wkurza - czasami nagle pojawiają się po publikacji większe odstępy i za każdą edycją uciekają mi w inne miejsce...

      Usuń
    3. Jeszcze tego nie przerabiałam, ale dobrze wiedzieć :)

      Usuń