czwartek, 18 czerwca 2020

"Śledztwa Enoli Holmes.Sprawa lady Alistair" Serena Blasco

Tytuł: Śledztwa Enoli Holmes. Sprawa lady Alistair
Autor: Serena Blasco
Seria: Śledztwa Enoli Holmes (tom 2)
Wydawnictwo: Egmont
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 64

Enola Holmes, siostra znanego detektywa Sherlocka, tak jak i on ma smykałkę do rozwiązywania trudnych zagadek. Gdy dowiaduje się o zaginięciu lady Cecily Alistair, postanawia rozpocząć poszukiwania. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż sama się ukrywa, ale przybierając różne postaci jest w stanie zmylić trop brata, który jej szuka i kontynuować własne poszukiwania, które okażą się bardziej niebezpieczne niż z początku myślała.

Dawno już nie miałam w ręku komiksu, ale ten zainteresował mnie ze względu na ciekawą tematykę. Oparty jest na serii powieści Nancy Springer, których jeszcze nie miałam okazji przeczytać, w związku z tym też nie do końca wiedziałam, czego się spodziewać.

Zacznę od oprawy graficznej, która jest dopracowana, barwna, przyciągająca uwagę. Twarda oprawa, duży, albumowy format, dobra kompozycja kolorów i ładna grafika. Zawartość to także barwne rysunki pełne detali i czytelna czcionka tekstu. Całość poznaje się lekko i z zainteresowaniem.

Sama opowieść wzbudza ciekawość. Wyruszamy w niej wraz z Enolą na poszukiwania Cecily Alistair ulicami Londynu, zaglądając w mroczniejsze jego zakamarki. Zagadka do rozwikłania nie jest prosta, a Enola by uzyskać potrzebne informacje musi się wcielić w inne postacie, co jej całkiem dobrze wychodzi. W trakcie lektury mamy też zaszyfrowane wiadomości, które mogą naprowadzić na trop, a na końcu tej części znajdują się tajne zapiski Enoli, które mogą bardziej wyjaśnić jej sytuację osobom, które tak jak ja nie poznały pierwszej części. Przewija się też niejako w tle wątek poszukiwań przez Enolę matki oraz próby zmylenia brata, który główną bohaterkę próbuje odszukać.

„Śledztwa Enoli Holmes. Sprawa lady Alistair” to bardzo ładnie wydany komiks z ciekawą opowieścią, barwnymi rysunkami i intrygującą główną bohaterką. Dobrze się go poznaje i może stanowić fajny pomysł na prezent.

20 komentarzy:

  1. Lubię tak samo jak pierwszy tom :) I mam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dawno nie czytałam żadnego komiksu 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada ta książka :D Jak przeczytam pierwszy tom i mi się spodoba to chętnie sięgnę po drugą część :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mojej starszej córki! Nie miałam w rękach tej książki, ale czuję że mogłaby się jej spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z komiksami pożegnałam się w podstawówce. Od tego czasu żadnego nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem zaglądam do komiksów lub też powieści graficznych :)

      Usuń
  6. Nie przepadam za komiksami, ale mam w domu młodego czytelnika, więc jemu polecę powyższą serię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezentuje się bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio pojawia się wiele pięknych i ciekawych komiksów. Chyba moda powraca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie pamiętam kiedy ostatnio czytałam jakiś komiks ;-)

    OdpowiedzUsuń