wtorek, 18 sierpnia 2020

"Bambi" Bob Grant

Tytuł: Bambi
Autor: Bob Grant
Seria: Nostalgia
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 24

Las – miejsce piękne, rozległe, zielone, będące schronieniem dla wielu zwierząt i ptaków. Na jednej z jego polanek, w otoczeniu majestatycznych drzew, przyszedł na świat jelonek Bambi, młody książę, którego możecie poznać w tej opowieści.

Książeczki takie jak ta wzbudzają sentyment zwłaszcza, że są ponadczasowe i równie piękne, co ciekawe. Ilustracje przedstawione w publikacji powstały w latach czterdziestych, a nadal wzbudzają podziw i zainteresowanie, są pełne barw, wyraziste, przyciągające wzrok. Do tego twarda oprawa i duża, wyraźna czcionka – tworzą książeczkę, która może stanowić dobry pomysł na prezent dla najmłodszych, ale też warto mieć ją po prostu na półce.

Opowieść o jelonku Bambi nie jest za długa, ale jest ciekawa, pełna przygód, w trakcie których można poznać innych mieszkańców lasu takich jak przykładowo zajączek Tuptuś, skunks Kwiatek, czy sarenka Felinka. Z ciekawością obserwujemy kolejne okresy w życiu jelonka, cykl życia, poznajemy też rolę człowieka. Smutne, ale jakże prawdziwe.

„Bambi” to pięknie wydana, ponadczasowa opowieść dla najmłodszych z ilustracjami, które powstały wiele lat temu, ale zachwycają po dziś dzień. To krótka, ale jakże wymowna historia, barwna i bardzo ładnie wydana. Myślę, ze warto ją poznać i zachować w sercu na dłużej obraz jelonka poznającego świat i stawiającego swoje pierwsze kroki u boku matki, a później krok po kroku zmieniającego się w Króla Lasu.

57 komentarzy:

  1. Mam w domu bardzo stare wydanie tej książeczki. Cudna jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamietam, ze ponad 20 lat temu uwielbiałam Bambi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książeczka wzbudza wspomnienia z dzieciństwa :)

      Usuń
  3. Znam... Każdy powinien. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry pomysł na lekturę i prezent dla młodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja miłość do tej bajki nigdy nie przemienia. Teraz uwielbia ją również mój siostrzeniec. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna, krótka bajka dla najmłodszych. We mnie na pewno wzbudziła nostalgię.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamietam ta bajkę z dzieciństwa. Bardzo ją lubiłam

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno jest to świetna lektura dla najmłodszych, takie klasyki są najlepsze :) Pozdrawiam i dodaję to obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, przywołałaś wspomnienia. Uwielbiałam Bambi. Miałam nawet plecak z jego motywem w pierwszej klasie :) Jaka piękna książka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż na moment wróciłam do lat dziecięcych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Będąc dzieckiem bardzo lubiłam przygody Bambiego i nawet gdzieś w swojej biblioteczce posiadam jeszcze taką książkę. Zaprezentowana tutaj przez Ciebie prezentuje się ciekawie :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam ze wstydem, że nie czytałam "Bambi" jako dziecko... W ogóle kiedyś mało czytałam, moi rodzice też nie mieli czasu żeby mnie zapoznawać z literaturą... A teraz jakoś nie mam ochoty nadrabiać książek dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mamy Bambi, ale inne wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż mi się dzieciństwo przypomniało :) Jestem ciekawa tego wydania. Muszę się za nią rozejrzeć z myślą o moich pociechach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto do książeczki zajrzeć i mieć ją na półce :)

      Usuń
  15. Och, to dla mnie niezwykle wzruszająca bajka :) Dzięki za pomysł, czas ją przeczytać juniorowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzruszająca jest to prawda i pięknie wydana :)

      Usuń
  16. Wiesz, że ja chyba nigdy nie poznałam tej historii od początku do końca? :) Muszę kiedyś nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim dziewczynkom z pewnością spodoba się ta historia 😍!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super! Bardzo lubiłam tą książkę w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dawno temu to było, kiedy mała Ewelinka pierwszy raz poznała tą smutną, wzruszającą do łez bajeczkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To prawda, Bambi to bardzo ponadczasowa opowieść 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego cieszę się, że wychodzą nowe wydania :)

      Usuń
  21. Aż się łezka w oku kręci. Dobrze, że dzieci motywują mnie do tego, by wracać do takich historii.

    OdpowiedzUsuń