piątek, 7 sierpnia 2020

"Muminki w lesie. Szukaj i znajdź" Katariina Heilala, Päivi Arenius

Tytuł: Muminki w lesie. Szukaj i znajdź
Autor: Katariina Heilala, Päivi Arenius
Seria: Szukaj i znajdź
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 22

Spacer po lesie to wiele radości, o czym można się przekonać, wybierając się na wyprawę wraz z Muminkami. W takim towarzystwie przygód nie zabraknie, a z tą książeczką także ciekawych zadań do wykonania. Czy jesteście ciekawi jak wyglądała wyprawa Muminków do lasu?

Poznałam z tej serii publikację „Muminki i morze” (opinia) i wywarła na mnie pozytywne wrażenie zarówno pod względem oprawy graficznej, jak i treści. Tym razem jest podobnie.

Oprawa graficzna jest kolorowa i ładna. Barwy są łatwo rozróżnialne, ilustracje przygotowane przez Päivi Arenius są bez cieniowania, co jest bardzo pomocne w tym zakresie. Spory format, dzięki czemu szczegóły obrazków są dobrze widoczne. Kartki są sztywne, aby ułatwić przewracanie stron najmłodszym.

Treść obfituje w wiele zadań do wykonania, różnego typu. Tradycyjnie spora część z nich dotyczy odszukania poszczególnych elementów na rysunku, ale nie tylko. Przykładowo można pomóc odszukać właściwą ścieżkę, wskazać takie same elementy, czy policzyć postaci na obrazku. Jak na książeczkę o tak niewielu stronach zadań jest naprawdę sporo, rozwijających logiczne myślenie, rozpoznawanie kolorów i kształtów, ćwiczących koncentrację i liczenie. 

„Muminki w lesie. Szukaj i znajdź” to interesująca publikacja dla najmłodszych, która uczy i bawi, jest kolorowa, przemyślana i ze względu na wiele zadań do wykonania daje duże możliwości. Czas przy tej publikacji z pewnością nie będzie stracony, a raczej kreatywnie spędzony wraz z Muminkami, które tym razem wybrały się do lasu. 

29 komentarzy:

  1. Nie jestem targetem tej książki. Chyba już wolę to Muminki, które miałam w szkole.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To publikacja dla najmłodszych, fajna na prezent :)

      Usuń
  2. I powróciły wspomnienia. Jak ja uwielbiałam Muminki. Muszę kupić książkę swojej córce, bo sporo jej o Muminkach opowiadałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo zadań będzie przed Wami z tą książeczką :)

      Usuń
  3. Ostatnio zauważyłam, że muminki coś wracają do mody :). Ja akurat przyznaję bez bicia, że za tą bajką nie przepadałam w dzieciństwie (i to wcale nie za sprawą Buki :P). Myślę jednak, że niektórym dzieciom się spodoba a i wielu dorosłych z radością powspomina.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki to moja bajka z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno świetna lektura dla małego czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja córka ostatnio bardzo polubiła Smerfy- te stare klasyczne wydanie z mojego dzieciństwa. Pomyślałam sobie, że muszę ją jeszcze zapoznać z Muminkami.Ciekawa jestem, czy też by się jej spodobały. Chętnie sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka fajna książka dla dzieci. Aż chciałoby się do niej zajrzeć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię Muminki, jestem pewna, że ta książka sprawi radość nie jednemu dziecku (i dorosłemu też!). Super, że pojawiają się takie pozycje na rynku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł na prezent dla młodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. oj lubiłam bardzo ową bajeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje wspomnienia z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Miłe wspomnienia z dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny pomysł na prezent 😉 chyba kupię siostrzeńców 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy mój junior już nie za duży na taką wersję, ale muszę mu poczytać Muminki do poduszki. Fajnie, że podsunęłaś ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny prezent dla najmłodszych :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muminki! To muszę przeczytać! Kocham, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham opowieści o Muminkach. Jako dziecko przeczytałam wszystkie książki, które były w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń