niedziela, 14 stycznia 2018

English Matters 68/2018

Tytuł: English Matters
Numer: 68/2018
Wydawnictwo: Colorful Media

Postanowień noworocznych nie robię, ale zazwyczaj na początku roku planuję systematycznie rozwijać języki obce. Wiadomo, że gdy nie korzysta się z danego języka na co dzień, szybko się zapomina opanowaną wcześniej wiedzę. Z chęcią więc sięgnęłam po nowy numer magazynu English Matters, łącząc przyjemne z pożytecznym. Które artykuły mnie najbardziej zainteresowały?

W dziale This and That tradycyjnie można znaleźć garść ciekawostek różnego typu. Tym razem między innymi na temat stworzeń z irlandzkiej mitologii oraz sposobów nauki rzeczowników.

Dział People and Lifestyle rozpoczyna artykuł „Poisoned Mind – Anorexia and Bulimia”. Każdy pewnie słyszał o tych chorobach, ale z tego tekstu można dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób się charakteryzują, jakie są ich konsekwencje, różnice i podobieństwa.

Kolejny artykuł z tego działu, czyli „Viva Forever – The Career of Mel B” dotyczy kariery Melanie Janine Brown, kojarzonej głównie z zespołem Spice Girls. Można przeczytać o jej karierze muzycznej i filmowej oraz na temat jej życia osobistego. Nie wiedziałam, że wydała autobiografię.

Następny artykuł „The Master Mind of Coffee”, znajdujący się również w tym dziale też przyciągnął moją uwagę. Dotyczy pośrednio napoju, bez którego nie wyobrażam sobie poranka, czyli kawy. Napisałam pośrednio, gdyż jest to wywiad z autorem książki „The Starbucks Experience”. Nie próbowałam kawy z tej sieci, ale może kiedyś z ciekawości się na nią skuszę. Na razie wystarcza mi domowa.

Dział Culture rozpoczyna artykuł o twierdzy pełnej burzliwej historii i duchów przeszłości. W „The Tower of London – A Tumultuous History” znajduje się wiele faktów i ciekawostek dotyczących tej historycznej budowli.

W dziale Conversation Matters znajduje się szereg dialogów, które mogą być przydatne podczas rozmowy w samochodzie.

Wspomnę jeszcze o jednym artykule znajdującym się w dziale Travel. Artykuł „Bliss Amidst Blizzards” przyciąga też pięknymi zdjęciami kurortów spa. W takich miejscach można wyciszyć się, odbudować siły. Z pewnością to też dobre miejsca dla miłośników sportów zimowych. U nas tej zimy śniegu za oknem było raczej niewiele, więc chociaż można popatrzeć na czarujące zimowe zdjęcia.

English Matters 68/2018 to ciekawe wydanie, w którym znajduje się sporo słówek do nauki, a tym samym rozwijania języka angielskiego. Tym razem najbardziej zainteresował mnie dział People and Lifestyle, ale pozostałe artykuły czyta się równie dobrze. Nie zabrakło ciekawostek, przydatnych informacji, a także quizu sprawdzającego wiedzę. Listę słówek z tego wydania, a także połowę artykułów w postaci plików audio można pobrać ze strony internetowej magazynu (do pobrania mp3 niezbędny jest kod z czasopisma). 

Przydatne linki:

Strona o magazynach językowych:
http://www.magazynyjezykowe.pl/

Sklep internetowy:
http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

15 komentarzy:

  1. Mogłaby powstać wersje z innymi wariantami językowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja spasuję, ale polecę ten magazyn komu trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z takim czasopismem można podszkolić swój angielski. Osobiście szukam włoskiego pisemka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Te magazyny to naprawdę super sprawa i sama jestem na siebie zła, że tak odwlekam zapoznawanie się z nimi w czasie -.-

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Artykuły wyglądają na ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Artykuł o kawie mógłby mnie zaciekawić :) To również i mój obowiązkowy napój, od którego zaczynam każdy dzień. A magazyn jak zawsze ciekawy.

    OdpowiedzUsuń