niedziela, 13 maja 2018

English Matters 70/2018

Tytuł: English Matters
Numer: 70/2018
Wydawnictwo: Colorful Media

Ostatnio trafił do mnie kolejny numer magazynu English Matters. Wiadomo, że piękna pogoda za oknem może nie nastraja do nauki, ale postanowiłam zabrać czasopismo w plener. To był dobry pomysł, gdyż nawet nie wiem kiedy byłam już przy ostatnim artykule. Co ciekawego skrywa wydanie 70?

Zacznę tradycyjnie od działu This and That, w którym tym razem można przeczytać na temat trójki artystów, z których zainteresowały mnie zwłaszcza prace malarki Akiane Kramarik. Muszę przyznać, że nie słyszałam o niej wcześniej. W ciekawy sposób rozpoczęła się jej przygoda z malarstwem a przedstawione przykładowe jej obrazy przyciągają wzrok.

Dział People and Lifestyle rozpoczynają dwa powiązane ze sobą artykuły. Pierwszy „Britain According to Uncle Sam” przedstawia obraz Anglików oczami Amerykanów. Drugi „What the British Say about the Americans” prezentuje opinie Anglików o Amerykanach. Jak bardzo te wyobrażenia zbliżone są do prawdy? Jakie są stereotypy, te pozytywne i te negatywne?

Kolejny artykuł z tego działu „The Charm of Rupert Everett” dotyczy znanego angielskiego aktora i pisarza, którego ścieżka do kariery trochę trwała i nie była prosta.  Czy oglądaliście filmy, w których grał? Jeśli nie, to być może po przeczytaniu artykułu będziecie chcieli obejrzeć.

Pierwszy artykuł z działu Culture „The Accidental Invention of the Teabag” to coś dla miłośników aromatycznej herbaty. Czy zastanawialiście się kiedyś, kto i w jakich okolicznościach wynalazł tak popularne obecnie torebki z herbatą? 

Mówi się, że muzyka łagodzi obyczaje i łączy ludzi. Coś w tym jest. Porozmawiajmy więc o muzyce z pomocą działu Conversation Matters, w którym znajduje się szereg przydatnych dialogów, słówek i zwrotów.

Na zakończenie jeden z bardziej lubianych przeze mnie działów, czyli Travel a w nim artykuł „English Matters’ Guide to Cornwall”. Tym razem wybieramy się z artykułem w podróż do Kornwalii, poznając ciekawostki, atrakcje turystyczne, trochę historii. Piękne miejsce z zachwycającymi plażami, o którym warto przeczytać.

W słoneczną pogodę można w parku, czy na łące poznawać słówka i zwroty w języku angielskim, w czym pomocny może okazać się nowy numer magazynu English Matters. Wydanie 70/2018 jest starannie przygotowane i jak każde poprzednie przyciąga różnorodnością i ciekawostkami z różnych stron świata. Dodatkowo wydawnictwo udostępnia na stronie internetowej czasopisma listę słówek z tego numeru w pliku pdf oraz połowę artykułów w postaci plików mp3 (do pobrania po podaniu kodu). Poprzedni numer tematycznie okazał się dla mnie ciekawszy, ale i przy tym miło spędziłam czas.

Przydatne linki:
Strona o magazynach językowych:
http://www.magazynyjezykowe.pl/

Sklep internetowy:
http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

Możliwość pobrania bezpłatnego magazynu do nauki języków obcych ze strony: https://www.kiosk.colorfulmedia.pl/

26 komentarzy:

  1. Świetny pomysł. Ale muszę przyznać, że nic tak nie pomaga w nauce angielskiego jak sama praktyka! Najlepsza opcja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna opcja dla uczących się języka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, mobilizuje do rozwijania języka obcego :)

      Usuń
  3. Niestety jakoś brakuje mi ostatnio zapału do angielskiego- muszę powrócić do czytania EM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także brakuje, dlatego staram się chociaż czytać te magazyny :)

      Usuń
  4. Fajny sposób na naukę jezyka. W takich czasopismach podoba mi się, że używany jest rzeczywisty język, a nie taki, jaki uczymy się w szkole.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego magazynu zaglądam systematycznie i za każdym razem znajduję w nim coś nowego, nie wspominając już o liczbie nowych słówek do nauki :)

      Usuń
  5. muszę znów czytać po ang ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytałabym co mają nawzajem na swój temat do powiedzenia Amerykanie i Anglicy :) Znalazłabym w magazynie coś dla siebie, z pewnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka jest tak różnorodna, że pewnie coś ciekawego dla siebie byś wybrała :)

      Usuń
  7. Fajne są te magazyny, bardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajna okładka tym razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie pasuje do artykułu przewodniego :)

      Usuń
  9. Pierwsze słyszę o tym magazynie, muszę mu się przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  10. O, to postrzeganie Amerykanów przez Anglików i odwrotnie, to może być ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja ostatnio mam zniechęcenie do czytania, pewnie przedawkowałam...

    OdpowiedzUsuń