wtorek, 7 maja 2019

"To nie ja, kochanie" Tillie Cole

Tytuł: To nie ja, kochanie
Autor: Tillie Cole
Seria: Kaci Hadesa (tom 1)
Wydawnictwo: Editio
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 376

Mówi się, że przeciwieństwa się przyciągają. Jak wiele w tym stwierdzeniu jest prawdy? Salome – piękna, przygaszona, żyjąca w odosobnieniu, jedna z Przeklętych i River, nazywany Milczącym Katem, pewny siebie, stojący na czele motocyklowego gangu a więc prowadzący życie na krawędzi. Połączyło ich jedno krótkie spotkanie, gdy ona załamana szukała ucieczki, a on chciał jej pomóc, zmagając się też ze swoją słabością. Mimo upływu lat i przebywania nadal w odrębnych światach nie potrafią o sobie zapomnieć. To krótkie spotkanie, które niespodziewanie wplotło się w ich historie pozostawiło ślad w ich sercach. Czy ich drogi się jeszcze połączą? Czy siła tego spotkania to tylko wymysł ich wyobraźni?

Tillie Cole – autorka pochodząca z Wielkiej Brytanii, której książki zyskały uznanie Amazon i USA Today. Ukończyła Uniwersytet Newcastle, a później przez dziesięć lat zwiedzała świat wraz z mężem, który zawodowo gra w rugby. Miłośniczka kawy i czekolady.

To moje pierwsze spotkanie z powieściami autorki, do których już od jakiegoś czasu się przymierzałam. Po książki z tego gatunku literackiego sięgam, lecz zazwyczaj z pewną obawą, gdyż czasem okazywały się dużym rozczarowaniem. W tym przypadku zainteresowała mnie historia Salome. Postanowiłam ją poznać. Czy słusznie?

„Nauki, które wpajano mi całe życie, uruchomiły alarm w mojej głowie. Zło czai się wszędzie. Zło cię dopadnie. Zło przesiąknie całą twą duszę.” str. 74

Autorka postawiła na dwa odrębne światy, dwie skrajności. Zderzenie się ich to prawdziwa emocjonalna petarda. Pierwsze spotkanie, od którego rozpoczyna się historia zaciekawia i pozostawia wiele pytań. Oboje są jeszcze dziećmi, chociaż każde z nich jest już mocno doświadczone przez los. Widząc się zapominają na chwilę o swoim życiu, czas na moment się zatrzymuje, ból i rozterki zanikają, serce bije szybciej. Szybko jednak wraca brutalna rzeczywistość, w której nie ma miejsca na słabości. Każde z nich musi być silne i żyć dalej dostosowując się do otoczenia. Ona z pozoru pogodzona z losem, on walczący z przeciwnościami i wciąż udowadniający swoją siłę. W dniu, gdy Salome ma zostać żoną proroka Dawida coś w niej pęka i ten moment może odmienić ich życie. Czy w dobrym kierunku?

W powieści wiele się dzieje, lecz nie jest to typowa romantyczna opowieść i nie każdemu się spodoba. Nie brak w niej kontrowersyjnych, mocnych scen, ostrego języka, okrucieństwa. Autorka, jak sama wspomina we wstępie książki, poruszyła tematy tabu, które wzbudzają skrajne emocje. Sięgając więc po tę serię należy brać to pod uwagę i dlatego też nie każdy się w niej odnajdzie. Z drugiej strony dobrze nakreśleni bohaterowie i ciekawość ich dalszych losów sprawiają, że trudno przerwać czytanie. Salome co prawda wzbudza czasem mniej pozytywne emocje, ale poznając stopniowo jej doświadczenia z przeszłości trudno się dziwić, że musi trochę czasu upłynąć, by odnalazła i poznała siebie.

„To nie ja, kochanie” to pierwszy tom mocnej, pełnej skrajnych emocji, ale też trudnych tematów serii. Szokuje, miejscami wzbudza niesmak, ale także dzięki lekkiemu stylowi przyciąga do opowieści i wzbudza ciekawość. To nie jest ciepła opowieść, więc z pewnością nie tego oczekujcie, ale też wiele w niej nadziei, zwrotów akcji i jest miejsce na miłość.

41 komentarzy:

  1. Mam tę serię w planach na przyszłość. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chwilę trwało zanim sięgnęłam po tom pierwszy :)

      Usuń
  2. Nie planuję tej serii, nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ciągnie mnie do tej serii :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. brzmi to interesująco muszę rzec:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To zdecydowanie mocna książka. Daje popalić i szokuje mrokiem. Ale ma w sobie to coś. Mam za sobą już kilka części tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka, która porusza trudne tematy i wywołuje emocje to zdecydowanie coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym ją przeczytała. Mam nadzieję, że pojawi się w mojej bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuję się bardzo zaciekawiona! Chętnie po nią sięgnę w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby nie ocenia się książki po okładce - ale ta ma w sobie to coś :)
    Rzeczywiście po niej możemy domyślać się, że to nie lekka opowiastka o życiu a trzymający w napięciu tekst, po który warto sięgnąć.

    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Jeśli lubisz ten gatunek literacki to zachęcam do lektury :)

      Usuń
  11. Jakoś okładki tej serii tak mnie odpychają, że nie chcę nawet wiedzieć co jest w środku :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wielką chęcią przeczytam :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się całkiem ciekawie :-) Chętnię przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  14. Planuję za jakiś czas sięgnąć po tę serię. Jestem jej naprawdę ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej też nie znałam. To moje pierwsze spotkanie z jej powieściami :)

      Usuń
  16. nie czytałam i nie wiem czy bym chciał;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zachęcam, jeśli nie przepadasz za tym gatunkiem literackim :)

      Usuń
  17. Ciekawa propozycja :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. A zapowiadało się tak niewinnie... :)

    OdpowiedzUsuń