niedziela, 10 listopada 2019

"Super-Charlie i złodziej zabawek" Camilla Läckberg

Tytuł: Super-Charlie i złodziej zabawek
Seria: Super-Charlie (tom 2)
Autor: Camilla Läckberg
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 32

Pewnie każdy chciałby mieć jakieś supermoce takie jak doskonały wzrok, słuch, czy latanie. Niezwykłe zdolności ma Charlie, ale jest pewien mały problem – nie potrafi jeszcze w pełni ich kontrolować. Poza tym, oprócz babci, która o wszystkim wie, inni członkowie rodziny nie mają o tym pojęcia. Charlie musi uważać, by się przed nimi nie zdradzić. Gdy pewnego dnia znika ukochana maskotka jego starszej siostry, bobas postanawia wyjaśnić zagadkę i znaleźć winowajcę. Czy uda się mu wyjaśnić, co stało się z przytulanką i kto za tym stoi?

Gdy w zapowiedziach zobaczyłam, że znana autorka kryminałów napisała cykl książek dla dzieci, ciekawa byłam, jak sprawdzi się w tym nowym dla niej gatunku literackim. Nie poznałam pierwszego tomu tej serii, tylko rozpoczęłam lekturę od tomu drugiego. Jest to jednak pełna opowieść, a bohaterów poznaje się niemal od razu, więc myślę, że nie straciłam za wiele. Warto jednak zapoznać się z cyklem od początku.

Pierwsze, co rzuca się w oczy po wzięciu książki do ręki to bardzo ładna oprawa graficzna. Z okładki uśmiecha się do nas Charlie, niesforny bobas, który jest głównym bohaterem książki. Kolory są żywe, rysunki dopracowane, okładka twarda. Dzięki formatowi albumowemu rysunki są duże, wyraźne i to właśnie ilustracje stanowią pierwszy plan. Barwne, dobrze oddające opowiadaną historię, a ponieważ zgodnie z oznaczeniem na okładce publikacja przeznaczona jest dla dzieci powyżej trzech lat, to ilustracje mogą być istotne. Zaciekawiają i przyciągają wzrok kolorami i kształtami.

Sama opowieść jest również ciekawa, chociaż miałam pewną wątpliwość związaną z nazwą kawiarni, która pojawiła się w opowieści. Myślę, że słowo Gunnarsson może nie być zrozumiałe dla dziecka. To tylko drobiazg na tle całości, ale zwrócił moją uwagę. Ogólnie, poza tym jednym elementem, język jest łatwy w odbiorze.

„Super-Charlie i złodziej zabawek” to pięknie wydana książka dla najmłodszych o małym superbohaterze, który wciela się w rolę detektywa i stara się pomóc siostrze w odzyskaniu ulubionej przytulanki. Lektura skutecznie zaciekawia, wzbudza uśmiech i przyciąga wzrok barwnymi ilustracjami wykonanymi przez Millis Sarri. Ciekawa jestem, co też spotka Charliego w kolejnej części, która już czeka na mojej półce.

40 komentarzy:

  1. Bardzo fajna książeczka😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bobas faktycznie wygląda na takiego łobuziaka - oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu :) fajnie, że robi się takie książki dla najmłodszych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sięgać po różne książki i sprawdzać jak autor odnajduje się w literaturze dl dorosłych, a także dla dzieci. Ostatnio porównywalam w ten sposób twórczość Mai Lunde.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory tą autorkę kojarzyłam głównie przez jej kryminalny cykl. Nie wiedziałam, że pisze też książki dla dzieci.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię tę autorkę zawsze dobrze mi się jej książki czytało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i ta książeczka by Ci się spodobała :)

      Usuń
  6. Dla mniejszych czytelników zdecydowanie dobra lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że ona też pisze dla dzieci. To może być miłe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej serii i nie znam jeszcze twórczości autorki. Chętnie przeczytałabym tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mojej córki idealna. Uwielbiamy czytać razem takie historie. Tej jeszcze nie widziałam, ale koniecznie musimy przeczytać. Mały superbohater, detektyw - brzmi bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna ciekawa pozycja dla najmłodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda fajnie :) Dopiero za jakiś czas będę zwracać uwagę na takie pozycje :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. ładna książka. Czy dobrze kojarzę autorkę z kryminałami?

    OdpowiedzUsuń
  13. Książeczka fajnie się prezentuje.
    Pozdrawiam. wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Książeczka czeka na półce. Cieszę się, że czeka nas ciekawa lektura. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, jakie będziesz miała wrażenia po lekturze :)

      Usuń
  15. Myślę, że książki dla dzieci są też frajdą dla dorosłych.

    OdpowiedzUsuń