piątek, 22 lipca 2022

"Twój uśmiech" Ilona Gołębiewska

Tytuł: Twój uśmiech
Autor: Ilona Gołębiewska
Wydawnictwo: Muza
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 352

Lena Mazur niesie już swój bagaż doświadczeń i chociaż nadal wracanie pamięcią do niektórych wydarzeń z przeszłości jest bolesne, udało się jej odzyskać spokój i poczucie bezpieczeństwa. Ma dobre stanowisko w liczącej się na rynku firmie i córeczkę Basię, która jest jej promykiem w pochmurne dni. Są takie chwile, gdy samotność puka do jej serca, ale na razie nie znalazła osoby, która zburzyłaby mur, którym kobieta się otoczyła po nieudanym i pozostawiającym traumatyczne wspomnienia związku z Borysem. Nic nie zapowiada tego, co ma nastąpić. Po latach, niczym z koszmaru po raz kolejny pojawia się on. Z firmą, z którą wiązała swoją przyszłość musi się rozstać w mało przyjemnych okolicznościach. Problemy piętrzą się coraz bardziej. Czy z pomocą przyjaciół uda się jej uporać z problemami? W jakim celu powrócił Borys i czy ma dobre zamiary?

Gdy w zapowiedziach pojawiają się kolejne książki pisarki wiem, że prędzej, czy później trafią na moją półkę. Poznałam do tej pory na razie trzy, ale w planach mam kolejne, gdyż to tego typu literatura, która dostarcza wzruszeń, wywołuje uśmiech i pozwala optymistyczniej spojrzeć na świat. Pozwala oderwać się od codziennych problemów, by z zaangażowaniem śledzić losy bohaterów i przekonać się, jak oni sobie z nimi radzą. Każda z kolejnych książek autorki dotyka nieco innych problemów, chociaż łączą je życiowa tematyka i pozytywna dawka energii. O czym dokładniej  jest ta książka?

Fabuła, tak jak wspomniałam wyżej jest życiowa i pełna zakrętów. Główna bohaterka Lena ma 34 lata i samotnie wychowuje córkę. Teraz jest w takim momencie, gdy wydaje się, że jej życie się ustabilizowało. Ma dobrą pracę, przyjaciół, radzi sobie mimo, że nie zawsze jest łatwo. Pisarka poruszyła ważny temat dotyczący niskiego poczucia własnej wartości. Niezależnie od tego, czy ma się dobre wykształcenie, dyplomy i doświadczenie, jeśli jednocześnie ma się zaniżone poczucie własnej wartości nie osiągnie się tego, o czym się marzy a wręcz będzie się pracowało za dużo, biorąc na swoje barki więcej niż inni. W trakcie lektury można także odczuć, jak ważne jest wykształcenie, które może stać się drogą do wolności, tym bardziej, gdy nie ma się wsparcia bliskich. Wiele jest momentów, które skłaniają do refleksji, poruszających, wzbudzających emocje.

„Najważniejsze, żebyś była szczęśliwa. Po swojemu. Nie oglądaj się na przeszłość, nie słuchaj ludzkiego gadania. Szkoda na to życia…” str. 345

Styl pisarski przyciąga do lektury, jest lekki, trafiający do odbiorcy. Z przyjemnością poznaje się kolejne historie, które autorka przygotowuje dla czytelników. Tym razem poza Leną i Borysem w mojej pamięci pozostanie Alicja. Miła, pomocna a jednocześnie potrafiąca realnie spojrzeć na problemy. Każdy z bohaterów coś wnosi do tej opowieści, chociaż nie każdy pozostawia po sobie pozytywne wrażenia.

„Twój uśmiech” to opowieść, która Was poruszy, dostarczy wielu emocji, roztoczy pozytywną aurę i uzmysłowi, że rodzina, to nie tylko więzy krwi. W życiu ważne jest by otaczać się pozytywnymi ludźmi, którzy akceptują nas i są obok niezależnie od tego, czy jesteśmy u szczytu formy, czy wokół piętrzy się mnóstwo problemów. Ważne, by się nie poddawać, a czasem wręcz zostawić to, co przytłacza, zwolnić, by dojrzeć nowy początek. 

44 komentarze:

  1. Będę miał na uwadze tę pozycję :-) . Autorka znana i kojarzona dość dobrze mi :-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi jak ciekawa, poruszająca i dająca do myślenia książka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kiedy powieści dostarczają wielu emocji, dlatego postaram się mieć na uwadze powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale zachęciłaś mnie, zapoznać się z jej stylem pisania i poruszanymi problemami. Zapisuję sobie tytuł i autora.
    Pozdrawiam. Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy spodobają Ci się powieści pisarki :)

      Usuń
  5. Lubię poruszające historie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi nawet-nawet. Super, że książka roztacza pozytywną aurę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie sięgnę po tę pozycję. Bardzo lubię takie życiowe książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja recenzja zachęciła mnie do kupna tej książki.
    Z przyjemnością ją przeczytam :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  9. taka pozycja w sam raz na letnie wieczór do czytania

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak sie wydaje, że życie sie ustabilizowało, to znak, że zaraz sie coś wydarzy. Przynajmniej ja ostatnio tak mam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi zachęcająco :) To może być bardzo fajna lektura na wakacje :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie historię, mimo opisów, które wydają się schematyczne, to zawsze mam wrażenie, że jednak czymś zaskakują:) będę miała na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też w takich lekturach pewna schematyczność mi nie przeszkadza :)

      Usuń
  13. Mam tę książkę na mojej liście do przeczytania. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie ksiażki czytam jako przerywniki. Jak tylko uporam się z moim stosikiem to chętnie poznam i tę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także traktuję jako przerywniki, chociaż latem częściej :)

      Usuń
  15. O, to coś dla mnie. Latem lubię czytać tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zwykle nie sięgam po tego typu książki, ale ta wydaje się ważna i ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania tej książki 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Znalazłam w tej recenzji coś, co sprawia, że muszę tę książkę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie zapoznam się z tą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiem, że mi się spodoba.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń