niedziela, 18 czerwca 2023

"Chcę twojego życia" Amber Garza

Tytuł: Chcę twojego życia
Autor: Amber Garza
Wydawnictwo: Marginesy
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 328

Mieszkanie w małym miasteczku ma swój urok. Jest spokojnie, cicho, życie płynie utartym rytmem. Czasem zdarza się coś, co burzy spokój niczym kropla deszczu uderzająca w toń wody. Co takiego? Na przykład pojawienie się nowej osoby. Gdy Kelly Medina dowiaduje się, że w miasteczku zamieszkała młoda kobieta o takim samym imieniu i nazwisku, nie daje jej to spokoju. Koniecznie musi ją poznać, przecież to nic złego, zwykła ciekawość. Krok po kroku zbliża się do młodej kobiety z dzieckiem, by się zaprzyjaźnić, pomóc w nowym miejscu, zakopać własną samotność. Czy zmierza to w dobrym kierunku?

„Moja mama mawiała, że każdy z nas ma swój kryptonit. Słabość. Obsesję. Coś, co potencjalnie mogło nas zniszczyć.” str. 251

Zacznę od tego, że zaskoczyła mnie ta opowieść. Dostarczyła historię, która z jednej strony mogłaby się wydarzyć, z drugiej natomiast jest niejednoznaczna i finalnie zmierza w kierunku, którego się nie spodziewałam. Zaskoczyła mnie i zainteresowała.

Z początku może wydawać się trochę za spokojna, ale ma to swoje zamierzenie. Chodzi o dobre poznanie Kelly, jej życia, rutyny, codzienności. Warstwa psychologiczna jest rozbudowana, w pozytywnym sensie. Dobrze odbiera się emocje płynące z lektury, z ciekawością śledzi wydarzenia, które nie są spektakularne, ale z jakiegoś powodu skupiają uwagę. Autorka lekko prowadzi czytelnika przez opowieść, wprowadzając sporo drobnych elementów, które wzbudzają wątpliwości, dostarczają chwil zawahania, zdziwienie. Przez długi czas zupełnie nie wiedziałam, w którą stronę zmierza ta historia, ale w pewnym momencie wszystko wskakuje na swoje miejsce, niczym elementy skomplikowanego wzoru.

Kreacje głównych bohaterek są wyraziste, chociaż jedną z nich poznajemy znacznie lepiej. Trochę mdła mi się wydała postać męża Kelly – Rafaela. Może po prostu słabiej jest zarysowany, za mało o nim się dowiadujemy, chociaż odgrywa istotną rolę. Narracja jest pierwszoosobowa, dzięki czemu jeszcze lepiej odbiera się emocje, gdyż pozwala lepiej wczuć się w wydarzenia, poznać je z perspektywy bohaterów. Celowo staram się nie zdradzić Wam zbyt wielu szczegółów, czy dokładniejszego zarysu fabuły, gdyż ważny jest element zaskoczenia, by w pełni docenić tę książkę. Tak jak wspomniałam, tylko nie oczekujcie rwącej akcji, a raczej misternie zbudowanej historii składającej się z drobnych, z pozoru zwyczajnych wydarzeń. Historii, która ukazuje mroczne zakamarki ludzkiego umysłu.

„Chcę twojego życia” to zaskakujący thriller psychologiczny, w którym z pozoru nic szczególnego się nie dzieje, by na koniec uderzyć ze zdwojoną siłą. Zaciekawia, intryguje, osacza tajemnicami, dostarcza sporą dawkę wrażeń. Pokazuje jak cienka może być granica między zainteresowaniem a obsesją i w jak mrocznym kierunku może podążyć.

16 komentarzy:

  1. Już wcześniej byłam zachęcona pozytywnymi recenzjami, więc książka jest już zakupiona i czeka na swoją kolej. Obecnie czyta mąż i póki co jest zadowolony z lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, a ja chcę tę książkę, choć wolę jednak, by akcja była szybka przez całą długość, a nie tylko w czasie zakończenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć nie przepadam za thrillerami i horrorami, to zaciekawiłaś mnie tym opisem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka czeka na swoją kolej w mojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już trochę o tej książce, może sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa recenzja.
    Polubiłam thrillery nurtu domestic noir. Książka jest w mojej miejskiej bibliotece, więc będzie okazja ją pożyczyć.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię takie pozycje zaskakujące:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce i mam ją w planach :) Zapowiada się naprawdę ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Coś o tym tytule słyszałam, ale sama jeszcze go nie czytałam. Przyznam, że jest interesujący i gdy będę miała okazję na pewno sięgnę po tę książkę :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie słucham tego audiobooka i coraz bardziej plączę się w domysłach. Jednej tajemnicy się domyśliłam, ale na resztę książki stworzyłam w głowie już tyle scenariuszy, że się sama zamotałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka zapowiada się całkiem ciekawie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię takie thrillery 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wydaje się bardzo ciekawa, z chęcią po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Juz po pierwszych zdaniach poczułam, że to jest książka dla mnie. Już szukam o będę czytała!

    OdpowiedzUsuń
  15. Recenzja zachęca do sięgnięcia po tą książkę. Chętnie przeczytam 😊!!!

    OdpowiedzUsuń