czwartek, 14 kwietnia 2022

"Pozytywka. Tajemnice przeszłości" Carbone, Gije

Tytuł: Pozytywka. Tajemnice przeszłości
Scenarzysta: Carbone
Ilustrator: Gijé
Seria: Pozytywka (tom 3)
Wydawnictwo: Egmont
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 56

Pewnego dnia, gdy Nola wraca ze szkoły niespodziewanie spotyka w domu pandoriańskich przyjaciół. Radość miesza się z zaskoczeniem. Taka wizyta świadczy o tym, że coś musiało się wydarzyć. Okazuje się, że nie tylko oni pojawili się w jej świecie. Szukają kogoś, kto pomimo zakazu pojawił się tu przed nimi. Może mieć różne zamiary, trzeba odszukać intruza zwłaszcza, że może nie okazać się ostatni. Jak zakończą się ich poszukiwania? Kto i z jakiego powodu złamał zakaz?

Ten komiks przyciąga uwagę od razu klimatyczną okładką, taką lekko mroczną, ale intrygującą. Bardzo ładnie wydany, twarda okładka, harmonijna kolorystyka, dobrej jakości papier. To tak na początek, ponieważ wewnątrz znajdziecie jeszcze ciekawą historię. Nie poznałam niestety dwóch poprzednich tomów, a szkoda. Tą część można poznać oddzielnie, ale myślę, że lepiej zapoznać się z wszystkimi tomami we właściwej kolejności, aby w pełni docenić zawartą w nich opowieść.

Rysunki są pełne detali, ale też klimatyczne. Kolorystyka też dobrze dostosowana jest do przedstawianych wydarzeń. Teksty w dymkach są wyraźne, pisane dużymi literami, zwięzłe, więc zachęcają młodszych czytelników do samodzielnego czytania. Ponadto poza tekstami same rysunki wnoszą bardzo wiele do opowieści, obrazują emocje, zabierają w podróż do świata pełnego przygód i niespodzianek, w którym przemieszczanie się między światami jest możliwe. Jaki związek z tym ma pozytywka? To już musicie odkryć sami.

„Pozytywka. Tajemnice przeszłości” to interesujący, klimatyczny komiks, który przyciąga wzrok ilustracjami i działa na wyobraźnię zawartą w nich historią. To trzeci tom serii, którą warto poznać od początku, by nie stracić za wiele z opowieści.

42 komentarze:

  1. Widziałam ten komiks już wielokrotnie. Bardzo podoba mi się kreska. Mam nadzieję, że w przyszłości będę miała okazję się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za omiksami nie przepadam, ale to idelna propozycja dla mojej corki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sięgnę . Bowiem od czasu do czasu mam komu kupować podobne rzeczy, zresztą będąc dzieckiem byłem wielkim fanem komiksów. Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytam komiksów, ale na pewno są interesujące dla miłośników gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę nie moje klimaty, ale okładka świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie do końca moje klimaty, poza tym nie czytałam pierwszych dwóch tomów, więc na razie podziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem ciekawie zapowiada się ten trzeci tom :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej serii, ale chętnie się z nią zapoznam. Czasem lubię sięgać po komiksy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam się, że kręcą mnie takie komiksy i manga. Ale wiem, że szybko bym się z tą książeczką rozprawiła 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Me ha gustado mucho tu blog, te sigo!!! Saludos desde el norte de España.

    OdpowiedzUsuń
  11. W zasadzie nigdy chyba nie czytałam komiksu! Muszę to jak najszybciej zmienić. Może zacznę od czegoś innego, ale jeśli ten komiks wpadnie mi w ręce to chętnie się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczywiście okładka bardzo przyciąga wzrok - z ciekawością sprawdzę, jak wyglądają okładki dwóch poprzednich tomów ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem zwolenniczką komiksów, więc ja spasuję, ale polecę komu trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chcę to mieć w swojej biblioteczce

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzadko sięgam po komiksy, ale od czasu do czasu lubię je czytać i przeglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Komiksy do mnie nie przemawiają, ale mój mąż jest ich wielkim fanem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jest dla młodszych czytelników, ale prezentuje się bardzo ładnie :)

      Usuń
  17. Okładka bardzo klimatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo interesująca pozycja dla miłośników komiksów.
    Znam takich, więc z przyjemnością polecę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Po okładce widzę, że rysunki muszą być piękne! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak ja dawno nie czytałam komiksów... wieki.

    OdpowiedzUsuń