czwartek, 28 kwietnia 2022

"Anubis" Hector Kung

Źródło okładki: Novae Res

Tytuł: Anubis
Autor: Hector Kung
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 254
Data premiery: 6 maja 2022 roku

Bruno i Stars znają się od wielu lat, co ma swoje dobre i złe strony. Fajnie się spotkać, porozmawiać, lecz wspólny biznes to już oddzielna historia. Bruno przekonał się nie jeden raz, że nie jest to dobry pomysł. Gdy pojawia się jego dawny znajomy i proponuje jakieś przedsięwzięcie to zazwyczaj sprowadza kłopoty, a gdy jeszcze zabiera ze sobą brata to katastrofa gwarantowana. Nauczony doświadczeniem powinien tym razem odmówić a tymczasem amulet, który przyniósł ze sobą Stars jest na tyle intrygujący, że zdrowy rozsądek schodzi na dalszy plan. Mają przed sobą wyprawę, która może zakończyć się niezwykłym odkryciem. Czy tak się stanie, czy raczej zakończy się katastrofą?

Podwodny świat ciekawi ludzi od wielu lat, niezbadany, intrygujący, tajemniczy. Zachwyca pięknem, barwami, roztacza także mrok, skrywa swoje sekrety. Z ciekawością sięgnęłam po tą książkę, która jak zapowiadał opis miała zabrać mnie na wyprawę do miejsc zapomnianych, zagubionych pod wodą, czekających na odkrycie. Odwiedzenie egipskich ruin to z pewnością niezapomniane doświadczenie, dlatego też zakładałam, że w książce przygód nie brakuje. Czy moje założenia były słuszne?

Zacznę od elementów, które sprawiają, że opowieść ta zapada w pamięci. Przede wszystkim są to bohaterowie. Niektórych nie da się polubić, bywają irytujący, czy też egoistyczni, ale nie można zarzucić, że brak im charakterystyczności. Każdy ma swoją historię do opowiedzenia, która wplata się w fabułę w sposób nienarzucający a dodający jej wyrazistości. Zaskakującą postacią jest Adam, wiele w nim sprzeczności. Czasem maksymalnie nieporadny i sprowadzający kłopoty, innym razem pałający wiedzą, elokwentny. Jakby dwie różne osobowości i niespodzianka, którą twarz pokaże danego dnia. Do tego grona dołącza Ellena, silna kobieta, wykształcona i znająca swoją wartość a do tego piękna i tego świadoma. Mamy jeszcze Jonasa, który także ma swój wkład w tą opowieść. Grono bohaterów jest ciekawe i różnorodne, co równocześnie oznacza, że opowieść może nabrać rozpędu.

Dawno już nie czytałam powieści przygodowych, lecz nie zmienia to faktu, że ogólnie w tej znajdziecie ciekawy pomysł na fabułę. Sam zamysł, splot wydarzeń, napotkane przeszkody powodują, że z ciekawością poznaje się kolejne strony, chociaż do niektórych sytuacji należy podejść z lekkim przymrużeniem oka, gdyż mogą wydawać się nieco przerysowane. W książce cały czas coś się dzieje, odkrywane są kolejne karty, więc na brak przygód nie można narzekać. Stopniowo budowana aura tajemniczości dodaje jej klimatu a sceneria tylko go umacnia. 

„Anubis” to powieść przygodowa, która roztacza przed czytelnikiem intrygujący, zagadkowy, barwny i mroczny podwodny świat. Wraz z bohaterami możemy wyruszyć na wyprawę pełną przygód, ale także przeszkód do pokonania i niebezpieczeństw czających się w ukryciu, by spróbować rozszyfrować zagadkę pewnego amuletu. To książka, która ma swój klimat i bohaterów, którzy stanowią charakterystyczne grono trudne do zapomnienia. Zachęcam do lektury.

32 komentarze:

  1. Czuję się zachęcony. Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak ja dawno nie czytałam powieści przygodowej! Ta propozycja wydaje się ciekawa, okładka też przyciąga wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja recenzja zachęca do sięgnięcia po książkę, która wydaje się być ciekawa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się fajne, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko sięgam po książki przygodowe, ale myślę, że czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię przygodówki, a ten tytuł wydaje się naprawdę ciekawy. Jeśli trafi w moje ręce, to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm - przygodówka, kto wie ja czas pozwoli może sięgnę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, z ciekawością książkę się poznaje :)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja. Bardzo zachęcająca do poznania książki bliżej :) Wygląda na to, że to super historia, wciągająca i porywająca :) Chętnie przeczytam!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również dawno nie czytałam powieści przygodowych, ale ta mnie zaciekawiła:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się ciekawa, chciałabym przeczytać tę książkę 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się bardzo ciekawie :)

    https://profashionworld.blogspot.com/2022/05/camelowe-baleriny-w-wiosennej-stylizacji.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem pewna czy to dla mnie ta przygodówka, ale dobrze że sie Tobie podoba.

    OdpowiedzUsuń