poniedziałek, 6 czerwca 2022

"Kuchnia bezwzględna" Joshua Weissman

Tytuł: Kuchnia bezwzględna
Autor: Joshua Weissman
Wydawnictwo: Znak JednymSłowem
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 264

Wiadomo, jak ważne jest właściwe odżywianie, a co za tym idzie przygotowywanie zdrowych, różnorodnych posiłków. Wydaje się, że jest to pracochłonne i trudne i często zamiast spróbować korzystamy z szybkich, gotowych dań, które z prawdziwą kuchnią niewiele mają wspólnego, mowa tu o daniach instant. Tymczasem wiele produktów, które na co dzień kupujemy możemy przygotować sami w domu, takich jak chociażby masło, czy ketchup. Warto spróbować, by poczuć różnicę, zainspirować się nowymi pomysłami, kompozycjami smaków, wprowadzić zmiany i w tym może pomóc ta książka.

Po książki kulinarne z ciekawością sięgam, gdyż wychodzę z założenia, że warto poznawać nowe przepisy, sposoby na urozmaicenie swojej codziennej przygody w kuchni, wesprzeć się wiedzą osób, dla których gotowanie jest pasją. Autor tej książki prowadzi kanał na YouTubie, którego jeszcze nie oglądałam, ale po zapoznaniu się z tą publikacją chętnie zajrzę.

Spodobało mi się podejście, o którym można przeczytać w początkowych rozdziałach stanowiących wstęp. Mam na myśli to, że nie jest najważniejsze jak wiele modnego sprzętu się posiada, ale raczej kulinarna intuicja, która pozwoli przygotować smakowite, świetne potrawy, pyszne i zdrowe. Ważne jest też, aby zbudować solidną bazę i na jej fundamentach komponować własne przepisy lub skorzystać z tych zaprezentowanych w książce. 

W dziale „Odrobina kulinarnych podstaw” znajdziecie sporo informacji i przepisów zgodnie z tytułem. Jeśli nie wykonywaliście jeszcze marynat, dżemów, bulionu, masła to z tymi przepisami wydaje się to niezwykle proste. Przykładowo niesolone masło można przygotować w 10 minut. Otrzymujemy także między innymi przepis na zakwas na chleb, czy domowy makaron. Przepisów jest znacznie więcej i czasem byłam zdziwiona, że przygotowanie niektórych z nich zajmuje tak mało czasu, co tym bardziej zachęca do ich wypróbowania zamiast kupowania gotowych.

Następny dział to kolejna porcja przepisów na konkretne dania poczynając od śniadań, przystawek, przekąsem, przechodząc do mięs i ryb, zup, czy deserów, a to jeszcze nie wszystko. Czasem sama nazwa może wywołać zdziwienie, jak chociażby kanapka ze stekiem. Pomyślicie, co może być niezwykłego w takiej kanapce? Chociażby to, że chleb na zakwasie, stek idealny i majonez są przygotowane własnoręcznie a nie kupione, co nadaje im jedynego w swoim rodzaju smaku i zapachu. W moich kulinarnych planach jest przygotowanie chashu, czy pankejki z ricottą. Przepisy są przedstawione w prosty, zwięzły sposób i poprzedzone krótkim wstępem. Do ich przygotowania zachęcają także zdjęcia przedstawiające gotowe potrawy.

„Kuchnia bezwzględna” to wartościowa publikacja zachęcająca do wyrobienia własnej intuicji kulinarnej, która pozwoli na rozwijanie swojej pasji i cieszenia się niepowtarzalnymi, smakowitymi daniami. Jednocześnie przepisy w niej zawarte pozwalają na zbudowanie solidnych podstaw i wypróbowania sprawdzonych już dań. Inspiruje i zachęca do przygotowywania posiłków samodzielnie, gdyż to o wiele lepszy sposób niż korzystanie z dań instant. Świetna publikacja, którą szczerze Wam polecam.

54 komentarze:

  1. Bardzo przydatna publikacja. Tytuł sobie zapiszę, miałem kiedyś olbrzymich rozmiarów książkę "Kuchnia polska". Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa publikacja.
    Bardzo lubię wszelkiego rodzaju książki kucharskie.
    W Twojej recenzji przeczytałam- " Ważne jest też, aby zbudować solidną bazę i na jej fundamentach komponować własne w przepisy." Informacja w punkt. To jest właśnie to, czego szukam w książkach kucharskich, pomysłów, inspiracji.
    Pozdrawiam w deszczowy poniedziałek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że niektóre dania robi się szybko.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, nie zawsze mamy tyle czasu ile byśmy chcieli na przygotowanie posiłków :)

      Usuń
  4. Lubię książki kucharskie wszelkiej maści 😊 mam też wspomnianą wcześniej grubaskę czyli "kuchnię polską" z 71 roku. Im starsza tym lepsza 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety książki o której wspominasz nie mam, a szkoda :)

      Usuń
  5. Brzmi przydatnie. Chętnie bym zajrzała do tej książki. Lubię publikacje kulinarne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, można znaleźć w nich sporo inspiracji na fajne i zdrowe posiłki :)

      Usuń
  6. Zaciekawiłaś mnie, kuchnia to jednak podstawa, a dobre jedzenie potrafi poprawić nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Co dla mnie! :D Bardzo zaintrygowała mnie ta pozycja :)
    Przeczytam z przyjemnością (-:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Mam nadzieję, że okaże się przydatna :)

      Usuń
  8. Ostatnio również chętnie sięgam po ksiażki kulinarne

    OdpowiedzUsuń
  9. jako,że kocham gotować, to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w książkach kucharskich lubię oglądać Zdjęcia 😅 zupełnie nie umiem w gotowanie z przepisu książki 🙈

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem bardzo ciekawa jej przepisów 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dobrze, że u mnie gotuje mąż :) Kuchnia to nie jest moje ukochane miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię zaglądać do tego typu pozycji, by upichcić coś smacznego i zainspirować się zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O brzmi interesująco! Myślę, że będzie to super pomysł na prezent dla kogoś kto interesuje sie kuchnią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki kulinarne lubię, także zapoznam się i z tą :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To na pewno ciekawy tytuł na książkę kuchenną ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Książek kulinarnych u mnie nigdy dość :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię takie publikacje, chętnie zapoznam się bliżej z tą książką. A znasz "Salt, fat, acid, heat"? To też książka kulinarna, ale właśnie taka z podstawami ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przydatna książka. Moja kuzynka uwielbia tematykę kulinarną :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem właśnie po remoncie kuchni :) W końcu mam przestrzeń, by cokolwiek podziałać. Zazwyczaj szukam inspiracji w Internecie, lubię też zapisywać przepisy w "przepiśniku" - o właśnie muszę zakupić nowy :) Poradnik bardzo interesujący!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam gotować i wciąż szukam nowych inspiracji do działań w kuchni, tak więc z chęcią przeczytam tą książkę:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie ♡
    Ciekawa książka. Ja jestem łasa na takie tytuły :) Bardzo chętnie poznam książkę bliżej, dziękuję za twoją recenzję i inspirację :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba nie dla mnie - jestem beztalenciem w kuchni - ale znam kilka osób, którym być może by się spodobała ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tym razem propozycja nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń