piątek, 19 listopada 2021

"Życie" Lisa Aisato

Źródło okładki: Wydawnictwo Literackie

Tytuł: Życie
Autor: Lisa Aisato
Rok wydania: 2021

Życie przybiera różne barwy i w zależności od tego, na jakim jesteśmy jego etapie, inaczej patrzymy na świat. Zmienia się nasze postrzeganie, uczymy się, poznajemy, czujemy, kształtuje się nasz charakter. Droga nie jest prosta, czasem piętrzą się przeszkody, wzrasta zagubienie, innym razem serce jest w skowronkach. W tej pięknej książce, o której chcę Wam opowiedzieć wszystko to znajdziecie a niesamowite ilustracje przemawiają równie mocno, jak słowa.

Ilustracje tworzone przez Lisę Aisato poznałam wcześniej podczas lektury książki „Śnieżna siostra”. To piękna opowieść, która porusza i otula serce ciepłem, do której Lisa Aisato przygotowała ilustracje, a tekst Maja Lunde. Z dużymi oczekiwaniami sięgnęłam po tę książkę, której niesamowita okładka, barwna, pełna detali, po prostu piękna - tylko mnie utwierdziła w przekonaniu, że to będzie obłędna podróż. Tym razem w całości autorką jest Lisa Aisato.

Pierwsza ilustracja zachwyca i zapowiada, że nie obędzie się bez emocji i wzruszeń. Dla osób, które poznały już ilustracje wykonane przez Lisę Aisato nie jest to niespodzianka, że są przepiękne i oryginalne. Pomimo tego, że już jedną książkę poznałam wcześniej to nadal czuję się oczarowana barwami i przekazem, który z tych ilustracji płynie. Czasem odnosi się wrażenie, że więcej wyrażają niż słowa, wywołują uśmiech, wywołują nostalgię, wzbudzają smutek. W tej książce znajdziecie najlepsze ilustracje Lisy Aisato, które skomponowała w pełną czaru opowieść.

Tekstu w tej publikacji nie ma wiele, zaledwie kilka słów do każdej ilustracji, ale przekazują wiele treści. Dobrze się uzupełniają. Podczas lektury niejednokrotnie nasuwa się myśl, że jest po prostu piękna, ma swój urok. Trudno jest wyrazić słowami klimat, który książka roztacza, trzeba go po prostu poczuć samemu. Ciepło z niej płynące ogrzewa jak miękki, puszysty koc.

Wspomnieć należy także o pięknym i starannym wydaniu tej książki. O okładce już wspominałam, ale w rzeczywistości wygląda znacznie lepiej niż na zdjęciu. Książka wydana jest w formacie albumu, dzięki czemu ilustracje są dużych wymiarów, pełne kolorów i szczegółów, które dobrze się poznaje.

„Życie” to książka wypełniona po brzegi pięknymi, można by rzec wręcz magicznymi ilustracjami, roztaczającymi niesamowity klimat. Słowa przeplatają się z ilustracjami dobrze się uzupełniając. Wzbudzają emocje i skłaniają do zastanowienia się nad tym, co istotne, nad ulotnością chwil, nad ważnymi i tymi mniej ważnymi momentami, które kadr po kadrze składają się na nasze życie. Piękna, klimatyczna, po prostu jedyna w swoim rodzaju.

44 komentarze:

  1. Książka która gra na emocjach tworzy nam drugie życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna okładka zachęca do zajrzenia do wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wydanie książki. Aż chce się zajrzeć do środka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, będzie stanowiła ozdobę półki :)

      Usuń
  4. Nigdy nie miałam przyjemności oglądać takiej książki, ciekawa jestem tych klimatycznych ilustracji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nawet okładka jest magiczna ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ukrywam, że przyciąga wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią obejrzałabym tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo klimatyczna ma okładkę i super, że w środku też jest pięknie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chcę ją mieć na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna okładka, gwarantuje niezapomniane wrażenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tytuł mam już zapisany, Mam nadzieję, że i mnie zachwyci.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  12. W pierwszej chwili faktycznie zachwyciłam się okładką (ach ten niebieski), ale kiedy przyjrzałam się bliżej i zobaczyłam te buźki...aż mnie zmroziło :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś nie lubiłam książek z ilustracjami, liczyło się by miała jak najwięcej treści, którą sama sobie będę mogła wyobrazić. Dopiero po czasie doceniłam piękno ilostracji i to, że czasem niosą ze sobą więcej niż tekst :). Chętnie sięgnęłabym po tę książkę. Jestem jej ogromnie ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej książce to ilustracje stanowią jej sens, tekst jest też ważny, daje do myślenia. Jednak to ilustracje mnie zachwyciły :)

      Usuń
  14. Piękna okładka, aż zachęca do zajrzenia do tej książki 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka robi wrażenie i bardzo zachęca, żeby sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż jestem ciekawa tych ilustracji!

    OdpowiedzUsuń
  17. To już mam pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem ciekawa jak te ilustracje wpłynęły by na mój nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  19. okładka przyciąga wzrok, fabuła także!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, będę do tej książki jeszcze zaglądać :)

      Usuń
  20. Witaj ! To coś zupełnie innego niż większość książek. Bardzo ciekawa propozycja książkowa !

    OdpowiedzUsuń
  21. Też nie znam, ale ta okładka jest rzeczywiście bardzo ładna. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak pięknie opisana książka i to słowo magia, zaraz chce się zobaczyć te ilustracje. :) Widziałam tę książkę u nas na wystawie księgarni i tez zaraz zwróciłam na nią uwagę, bo okładka magiczna, taka oryginalna, no bajka. :) Chyba trzeba będzie podejrzeć środek. hihihih Pięknego dnia kochana. Przepraszam, że mam tyły, mimo że cały czas staram się po pracy zaglądać na bloga, to bywa, że zwyczajnie mi się nie udaje, albo tylko na chwilę, ale no cieszę się, że dziś tu jestem u Ciebie. :))))

    OdpowiedzUsuń
  23. Kiedyś nie lubiłam książek z ilustracjami

    OdpowiedzUsuń