czwartek, 4 listopada 2021

"Italia dla zielonych. Roślinna kuchnia włoska" Alicja Rokicka

Tytuł: Italia dla zielonych.
Roślinna kuchnia włoska
Autor: Alicja Rokicka
Wydawnictwo: Marginesy
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 320

W kuchni warto inspirować się różnymi pomysłami, czerpać z przepisów z różnych stron świata, smakować nowych przypraw. Z tego też powodu co jakiś czas szukam nowych inspiracji w książkach kucharskich. Dziś chcę Wam opowiedzieć o kolejnym poradniku kulinarnym, który postanowiłam poznać. Dotyczy roślinnej kuchni włoskiej, która zazwyczaj kojarzona jest z różnego typu makaronami, czy pizzą. Tymczasem można w niej odnaleźć znacznie więcej. O tym można się przekonać, sięgając po książkę Alicji Rokickiej, autorki bloga „Wegan Nerd”. 

Chętnie zaglądam do poradników prezentujących kuchnię roślinną. Ten zainteresował mnie, ponieważ faktycznie niewiele znam przepisów wywodzących się z tradycyjnej włoskiej kuchni. Postanowiłam to zmienić i wypróbować chociaż kilka na początek, aby przekonać się, czy to coś dla mnie. 

Po słowach wstępu, w których dowiadujemy się więcej o genezie powstania tej książki, składnikach, które mogą być potrzebne oraz o tym, jak najlepiej korzystać z tej książki przechodzimy do kolejnych rozdziałów, które zawierają już konkretne przepisy podzielone tematycznie, okraszone ciekawostkami na temat tego pięknego kraju.

W związku z tym, że kawa towarzyszy mi niemal każdego dnia, bardzo zainteresował mnie pierwszy z działów z przepisami, czyli słodkości do kawy. Okazuje się, że we Włoszech kawa to jest produkt bardzo istotny i chętnie przeczytałam parę ciekawostek na ten temat. Przepisów w tym dziale jest sporo i poza znanym i cenionym Tiramisu zainteresowała mnie też między innymi „Panna cotta di mandorle” (migdałowa panna cotta), czy też „Affogato al Caffé” (kawa z lodami). Kolejny rozdział dotyczy przepisów na zaostrzenie apetytu, z których z pewnością wypróbuję domowe „Grissini” (drożdżowe paluchy). To dopiero początek tej kulinarnej podróży do Włoch, dalej znajdziecie szereg kolejnych ciekawych przepisów między innymi na przystawki, zupy, sałatki, makarony, potrawy gotowane, pieczone, czy smażone. Znajdują się tu zarówno dania mniej, czy też bardziej sycące, mniejsze, większe, barwne, ciekawe. Postanowiłam jako pierwszy wypróbować przepis na „Piadina romagnola”, czyli pszenne placuszki i nie zawiodłam się. W planach mam już kolejne, wśród których z pewnością będzie „Rigatoni alla norma” (pasta z bakłażanem). Myślę, że to będzie udana kulinarna przygoda, gdyż inspiracji w tej książce można znaleźć bardzo dużo.

Tytuł książki można tłumaczyć na dwa sposoby i oba doskonale do niej pasują. Książka prezentuje bowiem przepisy kuchni roślinnej, zarówno dla osób, które już z nią miały styczność, ale także dla początkujących jej smakoszy. Przepisy pozwalają bez problemu wykonać przedstawioną potrawę, którą można zobaczyć także na zdjęciu. Każdy z przepisów poprzedzony jest informacjami i ciekawostkami. 

„Italia dla zielonych. Roślinna kuchnia włoska” to poradnik kulinarny, w którym znajdziecie zarówno inspirujące przepisy roślinnej kuchni włoskiej, jak i informacje oraz ciekawostki dotyczące Włoch. Barwna, przygotowana z pasją i zachęcająca do wprowadzania do codziennej diety większej liczby owoców i warzyw. To poradnik kulinarny pełen przepisów na różne okazje, a zdjęcia przedstawiające gotowe potrawy zachęcają do ich wypróbowania. Warto go mieć pod ręką, chociaż może też stanowić dobry pomysł na prezent. 

42 komentarze:

  1. O, coś dla mnie! Lubię książki kucharskie, bo lubię gotować, a kuchnia roślinna cały czas jest dla mnie tematem nie do końca rozpracowanym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałbym zapoznać się bliżej z tą publikacją. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś czuję, że ta książka jest świetną inspiracją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam tę książkę w księgarni! Chciałabym przekonać moją rodzinkę do jedzenia większej liczny warzyw i może włoskie przepisy byłyby w tym pomocne!

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie mogłabym przygarnąć taką kulinarną książkę :) Wprowadziłabym do swoich kulinariów nieco nowości.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba gdyby ktoś zapytał mnie jaką kuchnię lubię oprócz polskiej to właśnie powiedziałabym, że włoską :D Myślę, że w tej wersji wegańskiej jest również bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisy, które wypróbowałam potwierdzają, że mi smakuje :)

      Usuń
  7. Bardzo lubię kulinarne ksiażk więc tą chętnie bym poznała bliżej

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za poradnikami kulinarnymi, ale dla powyższej pozycji zrobię wyjątek, ponieważ uwielbiam włoską kuchnię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka dla mnie :D Sam tytuł bardzo mnie intryguje.
    Z przyjemnością do niej zaglądnę :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż się godna zrobiłam, lubię włoską kuchnię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To warto wypróbować przepisy z tej książki :)

      Usuń
  11. Bardzo jestem ciekawa przepisów z tej książki 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Super książka. Ciekawa jestem przepisów :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że to może być coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepisy zawarte w tej książce bardzo ale to bardzo mnie ciekawią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oo, coś zdecydowanie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. polecę teściowej:D ona kocha takie książki

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiem, kto ucieszyłby się z tej książki. Dzięki za pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię proste i zdrowe przepisy, taka książka mogłaby mi się przydać:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam włoską kuchnię, więc chętnie zapoznałabym się z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z pewnością znalazłabym tam wiele inspiracji kulinarnych bo kocham włoską kuchnię i warzywa!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiła mnie ta publikacja. Pięknie o niej opowiedziałaś. Z kuchnią wegetariańską i wegańską jest mi po drodze odkąd moja córka przestała jeść mięso, a syn mięsożerca wyjechał na studia. Włoska, a szerzej śródziemnomorska kuchnia to strzał w 10. Na pewno sięgnę po tę książkę. Dziękuję, że nam ją pokazałaś. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń