wtorek, 1 lutego 2022

"Paparazzi kropka com" Małgorzata Nowodworska

Źródło okładki: Novae Res

Tytuł: Paparazzi kropka com
Autor: Małgorzata Nowodworska
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 224
Data premiery: 4 lutego 2022 roku

Wiele osób marzy, aby chociaż raz stanąć na dużej scenie, w blasku reflektorów, stać się gwiazdą, być rozpoznawalnym. Takie możliwości daje talent show. Pozwala chociaż przez chwilę pokazać się szerszej publiczności, zmierzyć się z tremą, sprawdzić swoje możliwości. Dla jednych na tym się kończy, inni rozpoczynają karierę wygrywając program i spełniając marzenia. Laura postanawia spróbować swoich sił, chociaż nie nastawia się na wygraną. Śpiew daje jej dużo radości i chce podzielić się nią z innymi, ale równocześnie chciałaby, aby stał się jej pomysłem na dalsze życie. Udział w takim programie to dla niej duże wyzwanie, ale też olbrzymia trema. Gdy okazuje się, że wygrała z początku nie może uwierzyć, cieszy ją każda pozytywna opinia, każda wzmianka na różnych portalach. Z biegiem czasu zauważa, że wewnątrz wygląda to zupełnie inaczej a bycie znaną osobą po początkowym blasku może przynieść sporo cienia, cierpienia i zmartwień. Czy takie życie sobie wymarzyła?

Interesujący opis książki przyciągnął moją uwagę, dlatego postanowiłam się z nią zapoznać. W powieściach, które w ostatnim czasie czytałam nie spotkałam się akurat z taką tematyką, więc zapowiadało się ciekawie. Po lekturze mogę stwierdzić, że to był dobry wybór a sama powieść mimo niewielkich gabarytów skrywa na swoich kartach wiele ważnych tematów, emocji i niespodzianek.

Sięgając po ten gatunek literacki nie spodziewam się zazwyczaj wielu zaskoczeń, nie przeszkadza mi przewidywalność, ważne są emocje, życiowe wydarzenia, dobrze wykreowani bohaterowie. Książka Małgorzaty Nowodworskiej szybko przyciągnęła mnie opowieścią w niej zawartą, ale także pozytywnie zaskoczyła. Nie jest to bowiem tylko taka historia, którą się pozna i szybko zapomni, ale myślę, że pozostanie w pamięci znacznie dłużej. Sporo w niej życiowych momentów, takich, które nakreślone są realnie i wywołują emocje oraz tych, nad którymi warto pomyśleć. Łatwo wczuć się w sytuację głównej bohaterki i zastanowić, jak samemu postąpiłoby się w takiej sytuacji.

„Chciałam śpiewać i dawać ludziom radość. Jednak nikt mi nie powiedział wcześniej o tym, że wtedy ja zostanę tej radości pozbawiona.” str. 123

Poza głównym aspektem związanym z wygraniem programu przez Laurę, fabuła ma znacznie więcej wymiarów. Wplatają się w nią bliskie głównej bohaterce osoby i wydarzenia z nimi związane. Dobrze poprowadzony został wątek miłosny, niełatwy, pełen zawirowań, ale także przyjaźń tak istotna w trudnych momentach i wystawiana na próbę. Ponadto samotność, problemy rodzinne, zdrada i chwile zwątpienia. Nawet silną osobę mogą przytłoczyć niektóre sytuacje, chociaż tego nie widać na pierwszy rzut oka. Ponadto duże znaczenie w obliczu różnych prezentowanych wydarzeń ma słowo przyzwoitość, o którym często się zapomina goniąc za sensacją. To powieść, którą czyta się niezwykle szybko, ale równocześnie zawierająca w sobie niespodziewanie dużo skondensowanej treści, bez zbędnych opisów, przydługich wywodów. Niektóre wątki mogłyby być bardziej rozbudowane, lecz i w obecnej formie przyciągają uwagę. Warto zastanowić się, jak wiele chce się poświęcić dla własnych marzeń i czy za wszelką cenę należy do nich dążyć.

Autorka bez problemu poradziła sobie z kreacją bohaterów, którzy przyciągają uwagę i dają się polubić. Przede wszystkim taką postacią jest dwudziestoletnia Laura. Podoba mi się jej postawa, ponieważ po wygranej programu, gdy robi się o niej coraz głośniej, wciąż stara się być sobą, zwraca uwagę na bliskich, ma normalne podejście. Jej przyjaciółka Kaja wnosi sporo barw do opowieści, chociaż ma też swoje tajemnice i nie zawsze łatwo rozszyfrować jej zamiary. Miałam pewne podejrzenia, ale się nie sprawdziły. Warto wspomnieć też o Piotrku, bracie Laury, czy Kasi i Bartku. Kolejną postacią, chociaż drugoplanową, która zapada w pamięci i sercu jest pani Janina, ciepła, pomocna. Wszystkie te osoby i wydarzenia łączą się w życiową i przyciągającą uwagę opowieść, przy której czas płynie nadzwyczaj szybko.

„Paparazzi kropka com” to w wielu momentach zaskakująca powieść poruszająca równocześnie szereg ważnych, życiowych tematów. Jednym z nich jest cena sławy i konsekwencji bycia w jej blasku. To nie tylko uśmiechy i komplementy, ale także plotki i bycie ciągle w centrum uwagi, co niesie za sobą następstwa także dla bliskich i wymaga siły charakteru. Łatwo się zachłysnąć, zatracić i zagubić, trudniej zachować siebie, swoje wartości i zasady. Którą drogę wybierze Laura? Możecie się o tym przekonać poznając jej historię na kartach tej powieści.

50 komentarzy:

  1. Będę miał na uwadze, wątki bardzo ciekawe. Serdeczne pozdrowienia :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie to temat, który właśnie potrzebowałby dużej ilości opisów i wewnętrznych rozterek głównej bohaterki. Myślę, że 224 strony wróży trochę zbyt pobieżnie opisaną historię (a ja wtedy zawsze mam podczas lektury tysiące pytań "dlaczego?" "po co?"). Ale mogę się oczywiście mylić, przed przeczytaniem książki nigdy do końca nie wiadomo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie niektóre wątki są dosyć pobieżnie potraktowane, ale całą opowieść pomimo tego poznaje się dobrze i z ciekawością :)

      Usuń
  3. Ciekawa propozycja:) Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super że są takie programy pokazują że naprawde jest wiele super talentów, tylko nie wypromowanych

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawa książka się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama z siebie raczej nie sięgnęłabym po tę książkę, ale po recenzji widzę, że nie ma się co zniechęcać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem, że to zabrzmi szufladkowaniem, ale zazwyczaj książki wydawane w novae, są slabe redakcyjnie. Dlatego po wielu rozczarowaniach przestałam czytać ich pozycje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie rozczarowałam tą książką, a raczej pozytywnie mnie zaskoczyła. Być może pewne wątki są pobieżne, ale historia warta poznania :)

      Usuń
  9. Ciekawa historia, z pewnością mi się spodoba 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka bardzo mnie zaciekawiła :D Zapisuję sobie tytuł :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się Twoja recenzja, może przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawiłaś mnie tą książką, więc wpisuję tytuł na moją listę i z przyjemnością niebawem po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ludzie dążą do sławy, a gdy już ją osiągają często nie są szczęśliwi.
    Ciekawa pozycja. Bardzo chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Ostatnio oglądałam serial w zupełnie innym stylu, ale o podobnej tematyce :) Tytuł zdaje się być ciekawy, myślę, że książka przypadłaby mi do gustu :) Fantastyczna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam ten opis z zaciekawienie. Książka brzmi bardzo interesująco, chętnie po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że książka Cię zainteresowała :)

      Usuń
  16. Myślę, że to książka dla mnie :) Chętnie poznam jej treść :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak to jest, w sumie jak z każdą pracą. Dlatego podobno lepiej nie łączyć pracy z tym co się kocha robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, chociaż z drugiej strony dobrze zajmować się czymś, co radość przynosi :)

      Usuń
  18. O kurcze, mysle ze to cos dla mnie! Bardzo chetnie przeczytam ta ksiazke.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam o tej książce, się chętnie ją przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zainteresowała mnie ta książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawa tematyka, niby coś innego, a jednak temat dobrze nam znany. Tyle się mówi o tym, że sława często idzie w parze z nieszczęściem. Książka wydaje się ciekawa, zachęciłaś mnie do przeczytania 😊

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawa propozycja. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń